۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
تعداد روستاهای گازدار کردستان از مرز ۱۴۰۰ خواهد گذشت
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:

تعداد روستاهای گازدار کردستان از مرز ۱۴۰۰ خواهد گذشت

کردستان- فعله‌گری، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تعداد روستاهای گازدار استان در سال آینده از مرز یک هزار و ۴۰۰ روستا عبور خواهد کرد.

احمد فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد روستاهای گازدار استان کردستان یک هزار و ۳۳۴ روستا است،اظهار داشت: با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز در سال آینده تعداد روستاهای گازدار استان از مرز یک هزار و ۴۰۰ روستا عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس پروژه گازرسانی به چهار روستای واقع در شهرستان سنندج با حضور مسئولان استان افتتاح شد، اضافه کرد: این چهار پروژه شامل گازرسانی به روستاهای شیلان، بزلانه، بره‌ول و عسکران است که با اجرای این طرح های ۱۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه برای گازدار شدن این چهار روستا ۱۹ هزار متر شبکه گذاری انجام شده است، افزود: برای این طرح گازرسانی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هم هزینه شده است.

فعله گری به دیگر اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: برای اجرای خط تغذیه و طرح گازرسانی به این روستاها ۱۰ هزار متر مربع سنگ شکنی انجام شده و پنج هزار متر مکعب خاک سرندی از دیگر نقاط استان برای  پوشش لوله های گاز تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سنندج دارای ۱۹۶ روستای دارای سکنه است که قابلیت گازرسانی برای ۱۸۹ روستا فراهم است، یادآور شد: تا کنون به ۱۵۹ روستا گازسانی انجام شده و عملیات گازرسانی در ۱۶ روستا در حال اجرا است و کارهای مطالعاتی برای ۱۴ روستای باقیمانده در دست اقدام  است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان ضریب نفوذ در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۰ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: با اتمام طرح های گازرسانی فعال تا پایان سال جاری این ضریب به ۹۵ درصد افزایش می یابد.
 

کد خبر: ۴۳٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha