۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
فعالیت غیرقانونی در مناطق آزاد انجام نمی‌شود/ صادرات ۳۸۰ میلیون دلاری از شلمچه
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

فعالیت غیرقانونی در مناطق آزاد انجام نمی‌شود/ صادرات ۳۸۰ میلیون دلاری از شلمچه

خرمشهر - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: همه کارها و فعالیت‌های مناطق آزاد در راستای تجارت است و هیچگونه فعالیت غیر قانونی در آنها انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی بانک در آئین بهره برداری از بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کشور در مرز شلمچه، ضمن تبریک دهه مبارک فجر نصب ایکس ری را یکی از اقدامات مهم برای کمک به تسهیل صاردات و واردات در شلمچه دانست و افزود: به دوستانی که هر روز یک موضوع جدید را برای بهره برداری و مدیریت گمرک داشتند می‌گویم دیگر بهانه‌ای وجود ندارد و امیدوارم بعضی از مسئولان برای رفع مشکلاتشان مسائلی را به منطقه آزاد تحمیل نکنند، منطقه تاکنون تمام تسهیلاتی را که خواسته شده فراهم کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: شلمچه یکی از مناطق حساس کشور و مرز مهم  ایران با عراق است که خوشبختانه امکانات و تسهیلات فراوانی در آن ایجاد شده و لازم است در همین راستا از استاندار خوزستان که در این ۴ سالی که مسئولیت استان را بر عهده داشته و به اشکال مختلف ما را یاری کرده اند که بستر ساز گام های موثری در جهت حل و پیشرفت مسائل داشته باشیم، قدردانی کنم.

بانک عنوان کرد: همچنین از اینکه مشکل ایکس ری را با استفاده از فن آوری ایرانی حل شده و گام مهم و موثری در این مسیر برداشته توانسته زمینه فعالیت فن آورانه را در کشور فراهم کند، تشکر کنم.

وی با اشاره به راه اندازی ایکس ری شلمچه اظهار کرد: با اجرای این فعالیت برای واردات و صادرات کشور و ذینفعان (فعالان و کارکنان بخش حمل و نقل) تسهیلاتی فراهم شده که می توانند از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: این ایکس ری به طور روزانه ظرفیت بازبینی و ارزیابی ۱۲۰۰ کامیون را با استفاده از ریز بین ترین دستگاه‌ها و با صرف کمترین زمان در عبور دارد، با این کار خیال نیروهای نظارتی اعم از نظامی، انتظامی، امنیتی و از همه مهمتر گمرک راحت می شود، به طور حتم این کار ما را در زنجیره فعالیت ها کمک می کند.

بانک یادآور شد: همه کارها و فعالیت‌های مناطق آزاد در راستای تجارت است و هیچگونه فعالیت غیر قانونی در آنها انجام نمی‌شود.

وی گفت: مرز شلمچه سال گذشته ۳۸۰ میلیون دلار صادرات داشته که ۱۷۰ میلیون دلار آن مربوط به تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند است، در ۱۰ ماهه امسال از منطقه آزاد اروند ۷۰۰ میلیون دلار کالا صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مشابه سال قبل که ۳۸۰ ملیون دلار بوده، نشان از رشد ۸۰ درصدی صادرات از این منطقه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه حرکت اقتصادی که در منطقه آزاد اروند آغاز شده هدف گیری مناسب برای منطقه و کشور به همراه دارد، افزود: وجود ۴۰ هکتار انبار ایجاد شده توسط بخش خصوصی و ۲۱ هکتار ایجاد شده توسط منطقه آزاد اروند که امکان تخلیه روزانه ۱۲۰۰ تن کالا را در آنها دارد برای منطقه، استان و کشور کار مهم و ثمربخشی است چنین شرایطی را گمرک بازرگان نیز ندارد، خوشبختانه مسیر حمل و نقل نیز با اتوبان ایجاد شده به عنوان یک ظرفیت به داشته های این منطقه افزوده شد.

کد خبر: ۴٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha