۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
فعال سازی استارت آپ‌ها در بخش آب
وزیر نیرو خبر داد

فعال سازی استارت آپ‌ها در بخش آب

اردکانیان، وزیر نیرو از اجرای پروژه‌های فعال سازی استارت آپ‌ها، در بخش آب در کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در حاشیه اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری که با حضور ۵۳ نماینده از کشورهای مختلف منطقه و برخی کشورهای اروپایی برگزاری شد، افزود: اجرای پروژه‌های وضعیت بهبود کیفیت منابع آب، دو پروژه برای فعال سازی استارت آپ‌های بخش آب و مدیریت منابع آب در شرایط آینده، در قالب کارگروه‌های آموزشی از جمله تصمیمات گرفته شده در اجلاس امروز بود که تاپایان سال ۲۰۲۱ عملیاتی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با تصویب مجمع عمومی یونسکو در دهه ۸۰ در تهران تاسیس شد، ادامه داد: کشورهای همسایه و منطقه با هر اقلیمی که علاقمند به حل مشکلات آب منطقه بود، دعوت به همکاری در این مرکز شد و این مرکز پس از مدت کمی فعالیت، سال گذشته در بالاترین سطح تشکیل و امسال هم با حضور وزرا، معاونین و برخی مدیران داخلی سازمان‌ها و برخی سازمان‌های بین المللی ازجمله سازمان جهانی خواروبار، یونسکو، سازمان جهانی اقتصادی، بانک توسعه اسلامی و سازمان همکاری‌های اقتصادی و برنامه همکاری جهانی آب برگزار شد.

وزیر نیرو گفت: اجلاس امسال که باید در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شد، به دلیل کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی با مرکزیت تهران اجرا شده و این شرایط کرونایی علی رغم همه محدودیت‌ها امکان شرکت همه افراد علاقمند را فراهم کرده است.

اردکانیان با اشاره به برگزاری دیدارهای دوجانبه با وزرای کشورهای عضو این مرکز، پس از برگزاری اجلاس گفت: در این دیدارهای دوجانبه درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های سال گذشته دو پروژه ارتقاء آگاهی‌های عمومی درباره تغییر اقلیم و برگزاری کارگاه آموزشی درباره تغییراقلیم در کشور عمان عملیاتی شده است افزود:پایش خشکسالی منطقه‌ای با همکاری کشور ترکیه و سازمان جهانی هواشناسی و ارتقاء مهارت تکنیک‌های آب شهری از جمله پروژه‌های تعیین شده‌ای است که تاپایان سال ۲۰۲۲ عملیاتی خواهند شد.

وزیر نیرو گفت: کشور ارمنستان نیزکه تازه به این مرکز پیوسته، پروژه‌هایی با عنوان افزایش راندمان آب و سازوکارمالی اجرای تصفیه خانه‌های آب پیشنهاد داده است که درمسیر نهایی شدن هستند.

اردکانیان افزود: امروز تصمیم گرفته شد در یکی از کشورهای منطقه که هنوز پیشنهادی نهایی نشده است، در ارتباط با آب‌های غیرمتعارف که شامل آب‌های شور و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده و سایر انواع آب غیر متعارف است، مرکزی تاسیس شده و تجربیات و دانش کشورها در آن مرکز به صورت یکجا و متمرکز در اختیار کشورهای عضو قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این گردهمایی‌ها درجهت مذاکرات دو جانبه میتواند در جلوگیری از بروز اختلافات و تنازع درباره موضوع آب نقش موثری داشته باشد.

کد خبر: ۴۳٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha