۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
قیمت نازل خرید محصول از کشاورز، رغبتی برای برداشت محصول باقی نگذاشته است
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

قیمت نازل خرید محصول از کشاورز، رغبتی برای برداشت محصول باقی نگذاشته است

بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس نسبت به قیمت خریداری شده محصول از کشاورزان در حوزه انتخابیه اش انتقاد کرد و خواستار رسیدگی عاجل دولت به این موضوع شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی عنوان کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی کشور در فصل برداشت محصولات خود، وضعیت اسفناکی دارد، به طوری که چند هفته پیش گوجه فرنگی کاران مغان به دلیل قیمت نازل محصولات در بازار از برداشت محصولات خودداری کردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نیز باغداران مشکین شهری از برداشت محصول درجه یک خود یعنی انگور خودداری کردند، چرا که این محصول به قیمت کیلویی ۵ هزار تومان به دست دلالان سپرده می شود تا چندصد کیلومتر آنطرف تر با قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش برسد.

وی ادامه داد: اما برنامه سیب زمینی کاران اردبیلی سر دراز دارد. سیب زمینی کاران اردبیلی سالانه ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید می کنند که ۶۰۰ هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است. در این میان دولت و وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه ای در این حوزه ندارد و نه فکری برای بازار فروش آن دارند و نه برنامه ای برای بهره برداری اصولی از این محصول؛ شاید انتظار ما از دولت زیاد شده، چرا که خود دولت امروز نیازمند ساماندهی است.

بدری یادآور شد: وزارتخانه بدون وزیر صمت که از بلاتکلیفی و سردرگمی رنج می برد، چگونه می تواند کشاورزان ما را از بلاتکلیفی خارج کند. از طرف دیگر قیمت تمام شده سیب زمینی برای کشاورز ۱۸۰۰ تومان است، در حالی که قیمتی که از کشاورز خریداری می شود، ۱۰۰۰ تومان است، این کشاورز چه رغبتی برای برداشت محصول خود پس از یک سال تلاش شبانه روزی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر باز هم دست روی دست بگذاریم، زمین های کشاورزی با محصولات شخم خواهد خورد و این فاجعه ای تمام عیار و لگدمال کردن تولید در سال جهش تولید خواهد بود.

کد خبر: ۴۳٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha