۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
واحدهای تولیدی بدهکار بانک‌ها در خراسان رضوی تعطیل نمی‌شود

واحدهای تولیدی بدهکار بانک‌ها در خراسان رضوی تعطیل نمی‌شود

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هیچ واحد تولیدی در این استان به دلیل بدهی بانکی تعطیل نخواهد شد بلکه درباره تقسیط بدهی یا نحوه تملک آن تصمیم جدید اتخاذ می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان  در سی و سومین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با اشاره به مشکل بدهی یک شرکت به بانک کشاورزی افزود: به استناد مصوبه رییس قوه قضائیه این واحد تعطیل نخواهد شد اما در مورد مالکیت آن برابر رای دادگاه عمل خواهد شد. 

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پارسال ۵۰ واحد تملک شده با سرمایه‌‍‌گذاری ۳۳۶ میلیارد ریال از سوی بانکها به بخش خصوصی واگذار و از این محل برای ۲۳۷ نفر شغل ایجاد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مشکل برخی واحدهای تولیدی برای پرداخت بدهی مالیاتی گفت: تلاش می‌شود در زمینه بدهی مالیاتی  برخی واحدها با توجه به مشکلات پرداخت حقوق کارمندان و کمبود نقدینگی آنها، مساعدت شود.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اداره کل تامین اجتماعی استان باید از ورود و حسابرسی دفاتر بیشتر از یکسال خودداری کند.

رسولیان در مورد مشکل واحدهای تولیدی مربوط به ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی نیز ادامه داد: تا زمانی که مجلس شورای اسلامی در باره رفع اشکالات این ماده قانونی تصمیم گیری کند، مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با این موضوع با رعایت قانون از طریق کمیسیون قضایی استان برطرف می‌شود.

کد خبر: ۴۳٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha