۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تاکید وزارت خارجه افغانستان بر ارتقای روابط تجاری با ایران

تاکید وزارت خارجه افغانستان بر ارتقای روابط تجاری با ایران

اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ارتقای روابط تجاری بین ایران و افغانستان را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با هیات وزارت نیرو و پارلمانی ایران، روابط دیرینه و تاریخی دو ملت را ارزشمند دانست و از همکاری‌های دولت و مردم ایران در عرصه‌های گوناگون از جمله مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد. اتمر تقویت و گسترش داد و ستد اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و ایران را مهم خواند و گشایش «نمایشگاه تخصصی ایران و افغانستان» را در کابل ابتکار نیک و آغاز خوبی در راستای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور دانست.

در این دیدار حائری معاون وزیر نیروی کشورمان تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سیاحتی میان افغانستان و ایران را به نفع دولت‌ها و مردمان دو کشور همسایه و برادر عنوان و ابراز امیدواری کرد که افغانستان و ایران بتوانند در بخش‌های تجارت و ترانزیت، انرژی برق و اتصال منطقه‌ای همکاری همه‌جانبه داشته باشند.

در این نشست همچنین درباره اهمیت همکاری‌های تجارتی، ترانزیت، کار مشترک برای تولید انرژی بادی، حمل و نقل و خدمات شهری، تبادل مهارت‌های فنی و مهندسی، گشایش خط‌آهن خواف-هرات، اهمیت بندر چابهار، تکمیل سند همکاری‌های جامع میان افغانستان و ایران و تقویت همکاری‌ها میان تاجران و بخش خصوصی دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر: ۴۳٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha