۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
ترمیم شکستگی خط انتقال اصلی آب زنجان بدون قطعی
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

ترمیم شکستگی خط انتقال اصلی آب زنجان بدون قطعی

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: شکستگی لوله هزار میلی متری بتنی شهر زنجان بدون قطعی گسترده آب با تزریق فوم پلی یورتان ترمیم شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علیرضا جزء قاسمی گفت: محققان زنجانی توانستند برای نخستین بار در کشور با تزریق فوم پلی یورتان، خط لوله هزار میلی متری بتنی آسیب دیده شهر زنجان را بدون قطعی آب، ترمیم و بازسازی کنند.

وی اظهار کرد: قالب‌های طراحی شده از جنس فایبرگلاس به ابعاد مورد نظر تهیه و با تزریق فوم پلی یورتان به روش خاصی در محل حادثه دیده بدون نیاز به برش و ترمیم اساسی بر روی خط انتقال، مشکل شکستگی رفع شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان، با تاکید بر اینکه تحقیق و آزمایش بر روی روش تزریق فوم از دو سال گذشته در این شرکت آغاز شده بود، گفت: پس از سعی و خطاهای فراوان این طرح در آسیب خط لوله اصلی شهر زنجان با موفقیت اجرا شد.

جزء قاسمی تاکید کرد: با اجرای این طرح هزینه‌های رفع حادثه با کاهش ۸۵ درصدی از یک میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیون ریال رسیده است.

وی گفت: شکستگی‌ها و حوادث خطوط انتقال در سایز بزرگ همیشه با قطع خدمات فراگیر برای شهروندان و ایجاد مشکلات اساسی در روند زندگی روزانه همراه می شود که با تکیه بر دانش محققان زنجانی این مشکل رفع کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان ابراز داشت: این شرکت آمادگی دارد تا دانش و تجربیات خود را در این زمینه با سایر استان‌ها در میان بگذارد.

کد خبر: ۴۳٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha