۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
صادرات ۳۵ میلیون دلاری پوشاک ایرانی به ۲۹ کشور جهان
سخنگوی گمرک خبر داد

صادرات ۳۵ میلیون دلاری پوشاک ایرانی به ۲۹ کشور جهان

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: ایران در ۵ ماهه امسال ۹۹ اقدام به صادرات بیش از ۴ هزارو ۵۲۷ تن انواع پوشاک به ارزش ۳۵ میلیون و ۱۹۰ هزار دلاربه ۲۹ کشور جهان کرده است.

به گزارش بازار به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی با تشریح تجارت پوشاک کشورمان گفت: ایران در ۵ ماهه اول امسال جاری بالغ بر ۴ هزار و ۵۲۷ تن انواع پوشاک به ارزش ۳۵ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۵۲ دلار به بیش از ۲۹ کشور جهان صادر کرده است. این در حالی است که کشورهای مقصد پوشاک ایران در سال گذشته صرفاً ۴ کشور افغانستان، روسیه، عراق و یمن بوده است.

سخنگوی گمرک افزود: در حال حاضر پوشاک تولید کشورمان به کشورهای عراق، کویت، استرالیا، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آلمان، کره، ژاپن، امارات، انگلستان، ونزوئلا، ساحل عاج، ایتالیا، ترکیه، کانادا، قطر، عمان، نیجریه، سوئیس، پاکستان، گرجستان، اسپانیا و دانمارک صادر شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در خصوص میزان واردات پوشاک نیز خاطر نشان کرد: اگرچه واردات تجاری پوشاک ممنوع است ولیکن میزان واردات پوشاک در این مدت زمان مشخص کمتر از دو و نیم تن و به ارزش ۵۱۴ هزار و ۴۴۱ دلار بوده که غالباً به صورت مسافری و یا پستی بوده است.

کد خبر: ۴۳٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha