۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
اعطای مجوز صید ماهی زرد پر در خراسان شمالی را متوقف کنید
نماینده مردم خراسان شمالی:

اعطای مجوز صید ماهی زرد پر در خراسان شمالی را متوقف کنید

بجنورد- وحیدی نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از صید ماهی زرد پر در استان و اعطای مجوز صید انبوه انتقاد کرد.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار، با گلایه از برخورد سلیقه‌ای در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر اینکه وجود ماهی زرد پر به‌سلامت آب کمک می‌کند، می‌توانند به‌عنوان نشانه‌ای برای بهداشتی یا غیربهداشتی بودن آب سد باشند اما متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

وی افزود: آب سد شیرین دره طی ۹ ماه از سال رهاسازی می‌شود که حجم بسیاری از ماهی‌های زرد پر از این طریق وارد رودخانه‌ها شده و مردم منطقه می‌توانند با صید آن‌ها امرار معاش کنند، چه لزومی دارد پیمانکاری از یک استان دیگر برای سودجویی و صید ماهی آن‌هم به‌صورت انبوه به اینجا بیاید؟

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی  گفت: این اتفاق در سدهای بزرگ کشور نیز با اجازه محدود و به‌شرط صید با قلاب داده می‌شود اما در استان ما چنین مجوزهایی صادر می‌شود که جای تأسف دارد.

وحیدی ادامه داد: نگران دچار شدن ماهی‌های زرد پر به سرنوشت یوزپلنگ آسیایی در استان هستیم، دستگاه قضا پیگیر مجوزهای صید این ماهی در استان است.

وی افزود: به‌عنوان نمایندگان مردم و ناظر بر اعمال مسئولان، در این مرحله تذکر می‌دهیم که اقدامات خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت در قالب تذکر و سؤال در صحن علنی مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد.

کد خبر: ۴۳٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha