۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
۳۶ پرونده تقلب در فروش عایق‌های رطوبتی به تعزیرات حکومتی فارس رفت
رئیس اداره نظارت برکالا و خدمات صمت فارس:

۳۶ پرونده تقلب در فروش عایق‌های رطوبتی به تعزیرات حکومتی فارس رفت

شیراز- رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس گفت: برای ۳۶ واحد صنفی به دلیل فروش عایق‌های رطوبتی فاقد استاندارد پرونده تقلب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، فرشاد فرهادی با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش نظارت ها بر بازار عایق های رطوبتی این سازمان به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد فارس، سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن صنفی کارفرمایی عایق های رطوبتی استان برای برگزاری گشت مشترک از واحدهای تولیدی و عرضه کننده این محصول در استان اقدام کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه یاد شده تاکنون ۴ مرحله گشت مشترک با حضور نمایندگان ادارات و انجمن یاد شده در سطح شهرستان شیراز و شهرستان مرودشت برگزار شده و از ۳۰ واحد صنفی فروش ایزوگام بازرسی به عمل آمده است.

به گفته فرهادی طی این بازرسی ها برای ۳۶ واحد صنفی به دلیل فروش عایق های رطوبتی فاقد استاندارد پرونده تقلب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و همچنین در این گشت های مشترک از ۱۳ عایق رطوبتی نمونه برداری به عمل آمده و برای تایید کیفیت و اصالت کالا به آزمایشگاه ارسال شده است.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه نظارت بر عایق های رطوبتی همچنان ادامه دارد، از مردم خواست: در زمان خرید عایق رطوبتی کد ۱۰ رقمی درج شده بر روی ایزوگام را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ (سامانه ملی استاندارد ایران) پیامک کنند تا از اصالت کالا، تاریخ اعتبار، نوع برند، محل تولید، وضعیت پروانه اطمینان حاصل کنند و در صورت عدم تطابق هر یک از موارد از خرید آن خودداری کنند و موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ به این سازمان اطلاع دهند تا با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی به عمل آید.

بر پایه گفته فرهادی درحال حاضر دو واحد تولید عایق رطوبتی در استان مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر تامین نیاز فارس به استان‌های همجوار نیز کالا عرضه می کنند.

کد خبر: ۴۲٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha