۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
خرما در راه ورود به بورس کالا/ ۷۰ شرکت به بورس اضافه شد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

خرما در راه ورود به بورس کالا/ ۷۰ شرکت به بورس اضافه شد

کرمان - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اقدام برای ورود خرما به بورس کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاپور محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه در اتاق بازرگانی کرمان به ظرفیت های کرمان در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: زیره و پسته از جمله محصولات استان کرمان است که در بورس عرضه می شود همچنین در صدد ارائه خرما در بورس کالا هستیم.

محمدی از تلاش برای ورود کشمش در بورس گفت: بورس کالای ایران بیشترین حجم معاملات را در سال گذشته داشت و امسال اوراق بهادار در این زمینه پیشی گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بورس انرژی رتبه چهارم در معاملات را دارد که امید داریم در آینده بورس انرژی بزرگترین بورس کشور شود چرا که انرژی ثروت اصلی کشور به شمار می رود و باید قیمت آن بدون دخالت بیگانگان تعیین شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها بازدهی بیشتری داشته و برای سرمایه گذاری مناسب است.

وی از وجود قواعد سرمایه گذاری دقیق تر در بازار سرمایه خبر داد و افزود: آموزش های مستمر برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ضروری است.

محمدی با اشاره به اینکه انتشار اوراق بهادار برای شرکت های خصوصی اولویت اولیه سازمان بورس است، افزود: ۸۰ درصد از ۱۲۰ هزار میلیارد میلیارد تومان اوراق بهادار کشور دولتی است که امیدواریم این روال برعکس شود.

وی از اضافه شدن ۷۰ شرکت به بورس طی سه سال و نیم گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم اقدامات موثری برای توسعه بازار سرمایه در استان کرمان انجام شود.

رشد اقتصادی کشور در گرو توسعه بنگاه های کوچک و متوسط

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس هم در این همایش با اشاره به نقش فعالان اقتصادی استان کرمان در بازار سرمایه اظهار کرد: در شرایط کنونی توسعه و رشد بنگاه های کوچک و متوسط در کشور ضروری است.

وی رشد اقتصادی کشور را در گرو توسعه بنگاه های کوچک و متوسط دانست و افزود: این امر باعث توسعه اقتصادی پایدار می شود.

چراغی با تاکید بر اینکه افرادی که نیاز به تامین مالی دارند باید با ابزارهای ایجاد شده منطبق شوند، عنوان کرد: برای استفاده از بازار سرمایه باید با برگزاری کارگاه های آموزشی آموزش های لازم را به فعالان اقتصادی ارائه کنیم.

عضو شورای عالی بورس ظرفیت های استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از شرکت های کرمان ظرفیت لازم برای ورود به بورس را دارند.

وی با اشاره به اینکه کرمان می تواند پایلوت توسعه اقتصادی کشور شود، افزود: شرکت مس بالاترین میزان درآمد ارزی کشور را دارد.

کد خبر: ۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha