۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
 ۶۰ درصد از تجارت خارجی زنجان با کشور ترکیه است
رئیس انجمن اتحادیه صادر کنندگان زنجان:

۶۰ درصد از تجارت خارجی زنجان با کشور ترکیه است

زنجان- رنگ رونا، رئیس انجمن اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: ۶۰ درصد از تجارت خارجی استان با ترکیه است و امیدواریم با باز شدن مرزها صادرات کالا به کشورهای مختلف و به ویژه ترکیه افزایش یابد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال جهش تولید بخش خصوصی با برنامه ریزی کارشناسی شده وارد عرصه شده است، گفت: تحقق شعار سال زمانی محقق می شود که مشکلات تولید کنندگان رفع شود.

وی اظهار کرد: مشکلات ارزی و تخصیص ارز صادرکنندگان را درگیر کرده که باید رفع شود. 

رئیس انجمن اتحادیه صادر کنندگان زنجان، با بیان اینکه بحث ورود موقت واحدهای تولیدی روی استان مشکلات بسیاری را در بخش تعهدات ارزی برای آنها ایجاد کرده است، گفت: رفع این مشکل درتوسعه صادرات بسیار موثر خواهد بود.

رنگ رونا با بیان اینکه باید مشکلات ریشه‌ای حل شود، ابراز داشت: اقتصاد دستوری کشور را دچار مشکل می کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانمندی های بسیار زیادی دارد و برای ترقی نیاز به حمایت دولت دارد، گفت: دولت باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاران را ایجاد کند.

رئیس انجمن اتحادیه صادر کنندگان زنجان، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از تجارت خارجی استان با کشور ترکیه است و امیدواریم با باز شدن مرزها صادرات کالا از استان به کشورهای مختلف و به ویژه ترکیه افزایش یابد. 

رنگ رونا با بیان اینکه ترکیه، شریک تجاری چندین ساله استان زنجان است، یاد آورشد: با رعایت پروتکل های بهداشتی مبادلات تجاری با کشور ترکیه انجام می شود.

کد خبر: ۴۲٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha