۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
مجوز تغییر کاربری ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان صادر شد
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

مجوز تغییر کاربری ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان صادر شد

کردستان- ملکی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز تغییر کاربری ۱۷.۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان صادر شده است.

پیمان ملکی در گفتگو با خبرنگار بازار  اظهار داشت: از سال ۹۴ تا ۹۸، دو هزار و ۵۶۱ فقره مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مساحت بیش از سه هزار و ۹۷۳ هکتار در این استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام می شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هم ۳۱۳ فقره مجوز تغییر کاربری به مساحت ۱۷۸ هزارمترمربع به عبارتی ۱۷.۸ هکتار در استان صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان به موارد مربوط به تغییر کاربری های غیرمجاز هم اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۷۰۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از سال ۹۴تا۹۸ در استان شناسایی شد.

ملکی با اشاره به اینکه طی سال های ۹۴تا ۹۸ یک هزار و ۷۸ مورد قلع و قمع در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است، یادآور شد:  از ابتدای امسال تاکنون هم ۲۷۴ مورد قلع و قمع اجرا و ۱۶۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقداماتی است که طی چندین سال اخیر به طور جدی پیگیری می شود، اظهار داشت: تاکنون در استان ۲۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

کد خبر: ۴۲٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha