۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
فقط ۳۷ درصد پزشکان خوزستانی کارتخوان خود را به مالیات معرفی کرده‌اند
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان:

فقط ۳۷ درصد پزشکان خوزستانی کارتخوان خود را به مالیات معرفی کرده‌اند

اهواز ـ مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: تنها ۳۷ درصد از جامعه پزشکان خوزستان صندوق های فروش خود یعنی دستگاه کارتخوان را به سیستم مالیاتی معرفی کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، جهانشاه ارزانی بیرگانی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل مالیات خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: عدم مشارکت افراد در پرداخت مالیات و فرهنگ مبارزه با پرداخت مالیات باید اصلاح شود و افراد مؤثر در تغییر فرهنگ جامعه باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تنها ۳۷ درصد از جامعه پزشکان خوزستان صندوق های فروش خود یعنی دستگاه کارتخوان را به سیستم مالیاتی معرفی کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان سهمیه سال گذشته استان را هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این رقم شش هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در استان خوزستان محقق شد.

ارزانی بیرگانی خاطرنشان کرد: سال آینده سازمان مالیاتی کشور با همیاری و همکاری سازمان های قوه قضائیه دادگاه های رسدیگی به فرار مالیاتی را به صورت ویژه تشکیل می دهد؛ در این راستا رسانه های باید همکاری لازم را داشته باشند تا فرار مالیاتی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور نگاه به فرهنگ مالیاتی، ایراداتی است که سالیان سال به ما آموزش داده‌اند که نسبت به واژه مالیات حساس باشیم و عدم پرداخت آن را یک نقطه مثبت بدانیم.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان اظهار کرد: مالیات یعنی سهم مشارکت شهروندان برای برآورده شدن انتظاراتی که خود آنها از دولت دارند؛ در این بین جوامع پیشرفته با اصلاح نظام مالیاتی و احترام به این نظام شاهد توسعه بخش های مختلف بوده اند.

کد خبر: ۴٬۲۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha