۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
باغ های صیفی و سبزی تبریز ظرفیت بوم گردی دارند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز:

باغ های صیفی و سبزی تبریز ظرفیت بوم گردی دارند

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز سطح زیر کشت سبزی و صیفی در این شهرستان را ۲ هزار هکتار و مساحت فعلی باغ های صیفی و سبزی حکم آباد و قراملک را ۶۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این اراضی جزو میراث و ذخایر کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی است و ظرفیت مناسبی برای بوم گردی محسوب می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی تبریز، فرامرز افشانی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته سعی می کنند با تخصیص بودجه، منابع و هزینه چنین مکان هایی را ایجاد کنند، گفت: با وجود چنین داشته هایی، ما آن ها را حفظ نکرده ایم .

وی با بیان اینکه در جریان توسعه شهری تبریز که زمانی از آن به عنوان باغ شهرها یاد می شد، بخش مهمی از این اراضی کشاورزی به مرور از بین رفته است، گفت: سعی ما بر حفظ داشته‌های فعلی است و در این راستا چندین جلسه مشترک با شهرداری ها، دانشگاه، سازمان میادین، محیط زیست و میراث فرهنگی داشته ایم .

وی با اشاره به محصولات شاخص این شهرستان از جمله پنیر لیقوان، گوجه سردرود، سبزی و محصولات صیفی حکم آباد و باغ‌های قراملک گفت: همه اینها نشان از آن دارند که در رقابت با صنعت و خدمات، در بخش کشاورزی حرفی برای گفتن داریم .

افشانی اظهار داشت: برخلاف تصورات موجود و مبتنی بر این که تبریز، یک شهرستان صنعتی است اما این شهرستان یکی از  شهرستان های فعال در بخش کشاورزی است و فعالیت های خوبی در این بخش دارد.

وی به وجود ۱۱۰ هزار هکتار اراضی ملی و ۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از این ۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۲ هزار هکتار دیم و ۲۲ هزار هکتار آبی است که سه هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی آبی، متعلق به باغ ها است.

کد خبر: ۴۲٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha