۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
سال زراعی آینده ۷۰۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

سال زراعی آینده ۷۰۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود

مراغه- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی آینده ۷۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، علی رخ افروز در جلسه مدیران و کشاورزان شهرستان های هشترود،  میانه و چاراویماق که در هشترود برگزار شد افزود: امسال در ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم و در ۶۵ هزار هکتار گندم آبی کشت خواهد شد.

وی همچنین از تامین ۳۵ درصد کود ازت برای کشاورزان خبرداد و گفت: کود پتاسیم مورد نیاز نیز تامین و خریداری شده است.

وی گفت: کشاورزان با اقدامات پیشگیرانه از جمله مبارزه با آفت و علف های هرز و همچنین کشت دانه های پرمحصول می توانند به افزایش تولید کمک کنند.

رخ افروز با بیان اینکه ۳۰ درصد ماشین آلات کشاورزی در استان پلاک گذاری شده است از کشاورزان خواست محصولات خود را به موقع بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز از کاهش ۱۶ درصدی بیمه شدگان کشاورزی در استان خبرداد و گفت: در سال زراعی گذشته تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۵ بیمه نامه در صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اخذ شد که این تعداد در سال زراعی امسال به تعداد ۶۸ هزار بیمه نامه کاهش یافته است.

علی تبریزی همچنین از پرداخت تمامی غرامت های ناشی از خسارت در سال زراعی گذشته به کشاورزان استان خبر داد و افزود: برنامه صندوق بیمه این است که تا اتمام سال زراعی جاری، تمامی خسارت‌های کشاورزان در سال ۹۹ را نیز پرداخت کند.

وی گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۴۴۰ میلیارد ریال خسارت محصولات تحت پوشش بیمه در استان برآورد شده است که تا ۲ ماه آینده پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۴۲٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha