۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
حجم سپرده‌ اردبیلی‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

حجم سپرده‌ اردبیلی‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است

اردبیل - نوروزی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: حجم سپرده‌گذاری مردم استان اردبیل ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: براساس حساب منطقه‌ای، استان اردبیل سهم زیر یک درصد در مشارکت و همچنین تولید ناخالص ملی دارد و این استان در ردیف استان‌های کمتر توسعه یافته می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌ها براساس برنامه آمایش از توسعه همه جانبه ملی بهره‌مند شده‌اند اما استان اردبیل به خاطر برخی از عوامل قابل تامل از این روند عقب مانده و نتوانسته سهم خوبی را در توسعه صنعتی و اقتصادی به دست آورد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: استان‌های پیشرو با بهره‌مندی از سهم ملی و صنایع مولد امروز وضعیت مطلوبی را در واگذاری‌ و حتی فروش اموال دولتی دارند در حالی که دستگاه‌های اجرایی این استان چندان توان رقابت با این مجموعه‌ها را در فروش اموال نداشته و سهم کمی را در این زمینه دارند.

نوروزی مبنای تدوین برنامه هفتم را مکانیزم مشخص در بهره‌مندی این استان‌ها از درآمدهای نفتی و مولدسازی منابع اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: این عقب‌ماندگی‌ها را باید به نوعی جبران کرد و به افزایش درآمدها و سهم استان از منابع ملی اقدام کرد.

وی به موضوع خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: نباید هدف از خصوصی‌سازی نگاه درآمدزایی و کسب منابع باشد بلکه در خصوصی‌سازی باید موضوع مولدسازی و توجه به کارآیی و بهره‌وری بیش از گذشته مورد دقت قرار گیرد تا نتیجه این امر به افزایش ظرفیت تولید و اشتغال منجر شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: هر چند در استان اردبیل ما با پدیده فرار مالیاتی به شکل گسترده روبرو نیستیم اما ضرورت دارد سپرده‌های مردم به سمتی سوق یابد تا چرخه تولید و اشتغال رونق گیرد.

نوروزی به حجم سپرده‌های مردمی در این استان تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: حجم تسهیلات پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت استان ۹۸۰ هزار نفر دارای سهام عدالت هستند و بخش عظیمی از آنها مدیریت سهام عدالت را خودشان عهده‌دار شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود با تدوین برنامه هفتم با یک نگاه عادلانه و توسعه متوازن شاهد حرکت‌های جهشی خوبی در استان در مسیر تقویت اقتصاد مولد باشیم.

کد خبر: ۴۲٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha