۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
احتمال بی خانمانی صدها هزار نفر در انگلیس

احتمال بی خانمانی صدها هزار نفر در انگلیس

دوران توقف صدور احکام تخلیه منازل استیجاری در انگلیس پایان یافت و از امروز دادگاه ها، احکام تخلیه منازل را صادر می‌کنند.

به گزارش بازار، دولت انگلیس قبلا و از ماه مارس اعلام کرده بود تا ۲۴ ماه اوت، دوم شهریور ماه، افرادی را که به علت همه گیری ویروس کرونا قادر به پرداخت اجاره مسکن یا اقساط وام بانکی نشده اند، نمی‌توان از منازلشان بیرون کرد. در پی درخواست‌های نمایندگان مجلس و شمار زیادی از مستاجران، دولت انگلیس با تمدید فقط یک ماهه طرح حمایت از مستاجران در شرایط کرونایی موافقت کرده بود.

روزنامه ایندیپندنت نوشت اکنون مشخص شده است در مهلتی که دولت انگلیس برای مستاجران فراهم آورده بود، بیرون ریختن غیر قانونی اثاث مستاجرانی که نمی‌توانسته اند مبلغ اجاره مسکن را بپردازند، ۵۰ درصد افزایش یافت.

به نوشته این نشریه، در حالی که معمولا صاحبان خانه‌ها باید دستکم دو ماه پیش از تخلیه، در نامه‌ای به مستاجر، وی را آگاه سازند، اکنون موجران با در دست گرفتن قانون، بدون دادن نامه و فرصت، اثاث مساجران را حتی گهگاه با خشونت، بیرون می‌ریزند.

این روزنامه نوشت انتظار می‌رود در فصل سرد امسال، مشکلات مستاجران بیش‌تر شود. ایندیپندنت به نقل از یک فرد آگاه نوشت در یک مورد، مردی که فقط سه روز اجاره اش عقب افتاده بود، پس از کتک خوردن از عوامل صاحب خانه، اثاثش بیرون ریخته شد و اکنون در پارک‌ها می‌خوابد.

حزب کارگر انگلیس در بیانیه‌ای از دولت این کشور خواسته بود: در شرایط همه گیری کووید ۱۹، ناتوانی از پرداخت مبلغ اجاره مسکن، نباید به حکم اخراج مستاجران منجر شود. 

این حزب خواهان حمایت از ۸.۵ میلیون مستاجر در این کشور، از جمله افرادی که در منازل شهرداری یا در خانه‌های مالکان خصوصی زندگی می‌کنند شده است که در برگیرنده سه میلیون مستاجر دارای فرزند است.

جان مک دانل (John McDonnell)، از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس و وزیر پیشین خزانه داری در دولت سایه این کشور پیشنهاد کرده بود مستاجرانی که به علت همه گیری کووید ۱۹ و تعطیلی کسب و کارها، قادر به پرداخت مبلغ اجاره مسکن نیستند، یک سال از خانه هایشان بیرون رانده نشوند. حزب کارگر انگلیس ماه پیش هشدار داد در صورتی که دولت انگلیس به سرعت دست به کار نشود، احتمالا به زودی، ۲۵۰ هزار نفر در این کشور، به علت ناتوانی در پرداخت مبلغ اجاره مسکن یا اقساط وام بانک، در معرض بی خانمانی قرار می‌گیرند. سازمان خیریه شلتر (Shelter) در انگلیس هشدار داده است حدود ۲۲۷ هزار فرد بالغ، از زمان آغاز همه گیری نتوانسته اند اجاره مسکن یا قسط وام مسکن خود را بپردازند و اکنون با خطر بی خانمانی مواجهند.

کد خبر: ۴۲٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha