۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
۱۵۰ طرح صنعتی تا پایان سال در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس صمت اردبیل:

۱۵۰ طرح صنعتی تا پایان سال در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل_ صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۱۵۰ طرح صنعتی تا پایان در استان اردبیل سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه اولویت در بخش صنعت حمایت از واحدهای صنعتی مولد و اشتغالزا، توسعه صنایع معدنی و همچنین افزایش صادرات غیرنفتی است.

وی اظهار کرد: هرچند شرایط استان‌ها در این زمیه متفاوت است اما با تاکید استاندار اردبیل سمت و سوی برنامه‌های ما حمایت از سرمایه‌گذاران برای تقویت بخش صنعت و تولید است به طوری که تاکنون یک هزار و ۴۲۴ پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۴ هزار نفر در بخش صنعت صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تسهیل فضای کسب و کار را بسیار بااهمیت خواند و بیان کرد: از ۹۲۰ جواز تاسیس صادر شده برای واحدهای تولیدی ما با یک پیشرفت ۲۰ درصدی واحدهای احداثی روبرو هستیم که این امر منجر به اشتغال ۲۱ هزار نفر در استان خواهد شد.

صادقی یکی از ظرفیت‌های استان را توسعه صنایع معدنی دانست و گفت: به دنبال تکمیل مطالعات عملیات اکتشاف و استخراج مواد معدنی در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شده است.

وی افزود: از ۱۲ محدوده مورد مطالعه تاکنون در دو محدوده گواهی کشف صادر شده که تا آخر امسال مواد معدنی نظیر مولیبدن، مس و طلا مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل در سال جهش تولید ۱۵۰ طرح با اشتغال ۶ هزار نفر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادقی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۵۷ طرح در بخش‌های تولید مواد شیمیایی و سلولوزی، کریستال، دارو، توپ و اسباب‌بازی به بهره‌برداری رسیده و مابقی واحدها نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی گفت: استان‌های کم برخوردار نظیر اردبیل باید در برنامه هفتم توسعه از مشوق‌های حمایتی برای حضور سرمایه‌گذاران استفاده کنند تا فعالان صنعتی و تولیدی راغب به فعالیت در این استان محروم باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: اگر این مشوق‌ها در برنامه پنج ساله هفتم مورد توجه قرار نگیرد، فاصله استان‌های توسعه یافته و کمتر توسعه یافته بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۴۲٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha