۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
عملیات مرمت خانه صادقی سیرجان ۲۰ درصد پیشرفت دارد
معاون میراث فرهنگی کرمان:

عملیات مرمت خانه صادقی سیرجان ۲۰ درصد پیشرفت دارد

کرمان- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات مرمت خانه صادقی سیرجان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه این خانه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی مرمت می شود، اظهار کرد: تا کنون ۲۰ درصد از عملیات مرمتی این خانه تاریخی در قالب سبک سازی و مرمت سقف های آسیب دیده انجام شده است.

وی با بیان اینکه قدمت خانه صادقی به دوره پهلوی بر می گردد، اظهار کرد: مصالح به کار رفته در این خانه خشت و گل و همچنین آجر و گچ است که نشان می دهد این ساختمان در دو مرحله ساخته یا قسمتی از آن تجدید بنا شده است.

شفیعی تصریح کرد: بهره برداری این اثر تاریخی در گذشته مسکونی و عام المنفعه بوده است و پس از مرمت و بازسازی به موزه و امور خیریه تغییر کاربری خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های معدنی و صنعتی استان کرمان در راستای ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی خود مشارکت خوبی با این اداره کل دارند، اظهار کرد: بخش خصوصی قبل از این نیز در زمینه مرمت بادگیر چپقی، قلعه سنگ و خانه صدر زاده سیرجان با این اداره کل همکاری داشته است.

کد خبر: ۴۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha