۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
ترخیص نشدن مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرک عمده مشکل فعالان اقتصادی است
 نایب رئیس نخست اتاق بازرگانی زنجان:

ترخیص نشدن مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرک عمده مشکل فعالان اقتصادی است

زنجان- نایب رئیس نخست اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه باید به تولید ویژه نگاه شود تا بازار دچار مشکل نشود،گفت: ترخیص نشدن ماشین آلات و مواد اولیه از گمرک عمده مشکل فعالان اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم جمیلی  ظهر دوشنبه در نشست با فعالین صنعت استان در محل اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه کرونا اقتصاد کشور را دچار تزلزل کرده است، گفت: کشورمان در حوزه نظامی و امنیتی بسیار قوی است اما پاشنه آشیل ما آسیب پذیری در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه باید به تولید ویژه نگاه شود تا بازار دچار مشکل نشود، اظهار کرد: موضوع ارز چالش بسیار بزرگ برای فعالان اقتصادی در شرایط کنونی است.

نایب رئیس نخست اتاق بازرگانی زنجان، گفت: ترخیص نشدن ماشین آلات و مواد اولیه از گمرک عمده مشکل فعالان اقتصادی است.

جمیلی با بیان اینکه بزرگ شدن واحدهای کوچک و بین‌المللی شدن واحدهای بزرگ می‌تواند در کاهش مشکل فعالان اقتصادی موثر واقع شود، تاکید کرد: نقش اتاق بازرگانی دراین زمینه بسیار موثر است و دراین زمینه به جد کار کند. 

وی بر لزوم حل مشکلات فعالان اقتصادی در شرایط سخت و حساس کنونی تاکید کرد و افزود: طی ۴۱ سال گذشته فشارهای اقتصادی فراوانی به کشورمان وارد شده است. 

نایب رئیس نخست اتاق بازرگانی زنجان، تصریح کرد: حل مشکل تولید بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل می کند و اهمیت صنعت و تولید بسیار بالا است.

جمیلی با بیان اینکه در واردات و ترخیص نهاده های دامی مشکل وجود دارد، افزود: برای جلوگیری از مشکلات باید مدیریت لازم مد نظر قرار گیرد. 

وی ابراز داشت: از زمان تشکیل اتاق بازرگانی در زنجان در بخش تجارت خارجی توفیقات خوبی حاصل شده و هم اکنون این استان در زمره ۱۰ استان اول کشور در حوزه تجارت خارجی است. 

کد خبر: ۴۲٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha