۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
واردات بی رویه در میان سکوت مسئولین، کسب و کارها را به زانو درآورد
عضو فراکسیون دانش بنیان و کارآفرینی مجلس:

واردات بی رویه در میان سکوت مسئولین، کسب و کارها را به زانو درآورد

شاکری، عضو فراکسیون دانش بنیان و کارآفرینی مجلس عنوان کرد: واردات بی رویه و قاچاق کالاهای مشابه داخلی در میان سکوت مسئولین ریسک اقتصادی کسب‌وکارهای کشور را افزایش داده است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری عنوان کرد: بخش بزرگی از مشکلات فعلی کسب‌وکارهای کشور که سبب افزایش ریسک اقتصادی شده متاثر از حوزه کلان مدیریتی کشور است.

وی به قاچاق به عنوان دغدغه مهم در مشاغل خرد و صنایع بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس، مردم و صاحبان کسب‌وکارهای هایتک و دانش‌بنیان نسبت به قاچاق و ورود کالاهای مشابه از مبادی غیرقانونی و حتی قانونی نگران هستند، چرا که شامل درصد بالایی از کالاها می‌شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون دانش بنیان و کارآفرینی مجلس، واردات بی رویه را یکی دیگر از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار در کشور دانست و اظهار کرد: کالاهای خارجی مشابه حتی با کیفیت پایین تر از آن چه که در داخل تولید می‌شود به راحتی وارد کشور می‌شود.

شاکری تاکید کرد: دو چالش قاچاق و واردات بی‌رویه به دلیل عملکرد دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و بازرسی است و سوالی که مدتهاست ذهن همه را به خود مشغول کرده این است که چطور ممکن است که این حجم از کالا حتی از مبادی رسمی وارد کشور شود و مسئولین از آن غافل باشند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو، به ریسک‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا به برخی از کسب‌وکارها به ویژه نوع فصلی لطمه وارد کرده است. کسب وکارهایی که به دلیل وقایع مهم مانند عید، تعطیلات، اربعین و بازگشایی مدارس و ... برقرار بودند آسیب جدی دیده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس ادامه داد: تعداد زیادی از کسب وکارهای خرد در این دسته جای می‌گیرند و بسیاری از آنها توانایی تغییر مسیر به کسب‌وکار دیگر را ندارند.

شاکری خاطر نشان کرد: البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که کرونا، فرصت ایجاد کسب‌وکارهای جدید و گاهی نوآورانه هم به مردم هدیه کرده است، به عنوان مثال شیوع این ویروس، سبب گرایش مردم به خرید آنلاین و رونق کسب و کارهای مجازی شد.

وی گفت: زیرساخت‌های فضای مجازی در حوزه‌های اقتصاد، آموزش و بهداشت به ما ثابت کرد افرادی که در این مسیر وارد نشوند ضربه سختی خواهند خورد.

شاکری بر لزوم حمایت دولت از کسب وکارهای جدید و استارآپی متکی بر فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این نوع کسب‌وکارها ضعیف هستند، از این رو معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری باید در فرآیندهای تولید و بازاریابی از آنها حمایت کند.

عضو فراکسیون دانش بنیان و کارآفرینی مجلس تصریح کرد: حمایت ستاد ملی مبارزه با کرونا از کسب و کارها باید هوشمندانه باشد تا از رانت جلوگیری شود. به این منظور باید آمار کسب‌وکارهای خرد تهیه وشناسایی شوند تا سهم هر بخش به درستی تقسیم شود.

وی اظهار امیدواری کرد: عملکرد این ستاد به گونه‌ای باشد تا هرکسی که اطلاعات خود را به آنها ارائه داد مطمئن باشد که عادلانه از حمایت‌های آنها برخوردار است.

کد خبر: ۴۲٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha