۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
بازار سرمایه در بلند مدت سود زیادی را نصیب سهامداران می‌کند
کارشناس بازار سرمایه:

بازار سرمایه در بلند مدت سود زیادی را نصیب سهامداران می‌کند

ضیاچی، کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاران باید نگاه بلند مدتی به بازار سرمایه داشته باشند، زیرا این بازار در بلند مدت سود زیادی را نصیب سهامداران می‌کند.

به گزارش بازار، علی اصغر ضیاچی افزود: بسیاری از نمادهای شرکت‌های بورسی بیش از ۳۰ درصد اصلاح قیمت داشتند وقتی در بازار شاهد رشد ۳۰۰ درصدی هستیم پس باید منتظر اصلاح‌های بزرگتر از حد معمول هم باشیم.

وی ادامه داد: مردم باید حتما با آگاهی و اطلاعات کافی وارد بازار سرمایه شوند و افراد تازه وارد بدون اطلاع و آگاهی اقدام به خرید سهم نکنند، بسیاری از سهامدارانی که تازه وارد بازار سرمایه شدند، اطلاعات و مشاوره‌های نادرستی از افرادو فضای مجازی می‌گیرند که همین موضوع باعث ضرر این افراد شده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در طی یکماه گذشته، شاخص کل، ریزش زیادی را تجربه کرده است و از طرفی افزایش نرخ ارز باعث شد تا نقدینگی به سمت این بازار برود.

ضیاچی با بیان اینکه باید برای توسعه اقتصادی کشور، اقتصاد را از بانک محور به سمت بازار سرمایه سوق دهیم افزود: انتشار اوراق تبعی، اسناد خزانه از راهکارهای اساسی و تاثیر گذار در بازار سرمایه است و باید قبل از اینکه شاخص ریزش داشته باشد از این ابزارها استفاده می‌شد.

وی گفت: باید ترس را از سهامداران دور کنیم تا قبل از اینکه سهام خودرا بفروش برسانند حتما روند ورود به بازارهای موازی را برای سرمایه گذاری به دقت بررسی کنند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روزانه بیش از ۲ میلیون نفر در بازار سرمایه خرید و فروش می‌کنند افزود: با توجه به اینکه قیمت‌ها به کف رسیده است سهامداران با دقت اقدام به خرید سهام کنند.

ضیاچی ادامه داد: سرمایه گذاران باید به بازار سرمایه نگاه بلند مدتی داشته باشند و از هیجانات در بازار سرمایه بکاهند و با کمی صبر متوجه خواهند شد که بازدهی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها بهتر است.

کد خبر: ۴۲٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha