۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تنها ۵ تایید تمدید کارت بازرگانی در ۴۵ روز گذشته
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد

تنها ۵ تایید تمدید کارت بازرگانی در ۴۵ روز گذشته

لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: با تغییر روند تمدید و صدور کارت بازرگانی به سامانه جامع تجارت، در ۴۵ روز گذشته فقط پنج تاییدیه برای تمدید کارت بازرگانی اعضای اتاق تهران صادر شده است.

به گزارش بازار، محمد لاهوتی، افزود: در این مدت تمدید و صدور کارت بازرگانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است و اتاق بازرگانی تهران با دارا بودن ۷۰ درصد کارت‌های بازرگانی کشور فقط پنج تاییدیه برای تمدید کارت دریافت کرده است که نشان می‌دهد تغییر فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی، صادرات و واردات را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر قانون بنا بود اجرا شود باید به صورت آزمایشی در استان‌های کوچک این تغییر روند صدور و تمدید کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی به سامانه جامع تجارت وزارت صمت صورت می‌گرفت و پس از رفع نواقص به دیگر اتاق‌های بازرگانی تعمیم داده می‌شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: هدف سیاست گذار در این تغییر فرایند، تسهیل گری و روان سازی فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی بوده است، اما به علت نبود زیرساخت‌ها سیاست گذار نتوانست به مسئولیت خود عمل کند.

ممنوعیت‌های وارداتی و یا محدودیت‌های صادراتی
لاهوتی افزود: با وجود قانون رفع موانع تولید و بهبود محیط کسب و کار، در مواقعی آن هم به دلایلی که ناخواسته بر ما تحمیل شد مجبور شدیم ممنوعیت‌های وارداتی و یا محدودیت‌های صادراتی اعمال کنیم همچنین در موضوع برگشت ارز و سیاست‌های ارزی با توجه به تحریم‌های ظالمانه، مجبور شدیم تصمیماتی اخذ کنیم که شاید در شرایط عادی به این سمت نمی‌رفتیم لذا همه این موضوعات رتبه بندی محیط کسب و کار ما تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده موجب شده بخش زیادی از منابع تولید کنندگان بلوکه شود، ضمن اینکه موضوع رفع تعهد ارزی و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و مشکلاتی از این دست تاثیر منفی بر اقتصاد ما گذاشته است.
 
حجم تولیدات ما تامین کننده و حمایت کننده صادرات کشور
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه از ابتدای مرداد با عادی شدن شرایط مرزها، فعالیت‌های صادراتی دوباره آغاز شده است افزود: حجم تولیدات ما تامین کننده و حمایت کننده صادرات کشور است و از آنجایی که برخی واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و صادرات بعضی کالاها نیز به دلایل تنظیم بازاری ممنوع می‌شود، این موارد بر روند رو به رشد صادرات تاثیر گذار است و آن را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

لاهوتی ادامه داد: امیدواریم با سرعت گرفتن بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد کشور، این ارزها در خدمت تولید و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی قرار گیرد و اقتصاد کشور را بر مدار رونق قرار دهد.

کد خبر: ۴۲٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha