۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
اظهارنظرهای غیر کارشناسانه، بورس را ملتهب کرده است
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

اظهارنظرهای غیر کارشناسانه، بورس را ملتهب کرده است

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلام اظهار کرد: یکی از مسایلی که اخیرا بسیار مشکل‌ساز شده، اظهارنظرهای برخی از شخصیت‌های سیاسی در خصوص بازار سرمایه بوده است.

به گزارش بازار، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه اخیر این کمیسیون، موضوع افت و خیزهای بازار بورس مطرح شد که متاسفانه بخشی از سرمایه‌گذاران خرد در این بازار دچار مشکل و ضرر شده‌اند. در همین راستا جلسه‌ای با حضور رییس بازار بورس و معاونان وی برگزار شد و دلایل و طرز کار سازمان بورس در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مساله اصلی که از رییس سازمان بورس پرسیده شد و قرار شد طی یک هفته به صورت مکتوب شبهات و سوالات کمیسیون اصل ۹۰ را بدهند و تاکید شد که حتما از اقداماتی که مجددا باعث رشد حبابی شود، اجتناب شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این امر شامل برداشت از صندوق توسعه ملی، رفع موانع تولید و ورود بانک به بازار بودرس بود. هفته دیگر باید اقداماتی انجام شود که باعث اطمینان خاطر سهامداران خرد شود. حداقل انتظار سهامداران خرد که مردم عادی به حساب می‌آیند این است که هر زمان نیاز به فروش سهام خود دارند، بتوانند آن را بفروشند و از این تلاطم‌ها دور باشند.

خضریان ادامه داد: پیشنهادی در خصوص بیمه سبد سرمایه‌گذاری ارائه شد و قرار است بحث‌های تشویقی با فعالان بازار بورس انجام دهیم تا سهامداران خرد بتوانند ریسک سبد خود را کاهش دهند. برای عمومی بخشی بازار سرمایه پیشنهاد شد که پروژه‌های عمرانی اقتصادی که از بازدهی خوبی برخوردارند از جمله شرکت‌های پتروشیمی در قالب صندوق پروژه عرضه شود که مردم بتوانند از سرمایه بازار بورس به این سمت سوق پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اظهارنظرهای غیر کارشناسانه برخی فعالان سیاسی تاکید کرد: یکی از مسایلی که اخیرا بسیار مشکل‌ساز شده، اظهار نظرهای برخی از شخصیت‌های سیاسی است که بدون تخصص در خصوص این بازار صحبت کرده یا حتی توجه مردم را به حضور در بازار بورس جلب می‌کنند. گاهی اوقات هم مردم را به سمت تعلل در بازار اقتصادی سوق می‌دهند و می‌گویند تا مدتی هیچ فعالیت اقتصادی نکنید.

وی گفت: وقتی یک مسئول عالیرتبه در خصوص مسایل سیاسی اقتصادی این اظهارنظرها را می‌کند، کشور دچار مشکل می‌شود و همه اینها منجر به بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه می‌شود که باید از آن اجتناب کرد.

خضریان ضمن تاکید بر حضور فعال مسئولان دیوان محاسبات کشور در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال‌های گذشته در حوزه نظارت با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم که دود آن در چشم کل جامعه و مردم رفت و باید تغییراتی در آن ایجاد شود. این معنا ندارد که ما تخلفات بودجه‌ای را بعد از گذشت ۶-۵ سال از مدیریت فردی که بودجه کلانی را در اختیار داشته بررسی کنیم. این دردی را از مردم دوا نمی‌کند. لذا باید نظارت خود را به سمت نظارت برخط سوق دهیم تا مانع از ایجاد تخلف در بودجه شویم.

کد خبر: ۴۲٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha