۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
قاچاق خروجی، معضل اصلی ماست/ سرمایه‌های اولیه ما را خارج می‌کنند
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی:

قاچاق خروجی، معضل اصلی ماست/ سرمایه‌های اولیه ما را خارج می‌کنند

اجتهادی، مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی معتقد است، در حوزه لوازم التحریر ما با قاچاق ورودی کالا روبرو نیستیم بلکه قاچاق خروجی سرمایه‌های اولیه معضل اصلی این حوزه است.

به گزارش بازار، عبدالمجید اجتهادی، مدیر کل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در مصاحبه زنده تلفنی با رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: وقتی در مورد تولید آن هم در سال جهش تولید صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین نکته موضوع تهیه مواد اولیه است که مورد توجه دولت و مسئولان در این خصوص قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان هم تهیه مواد اولیه است که طبیعتا برخی از این مواد اولیه باید از خارج کشور وارد شود. این تحریم‌ها در این امر اثرگذار است.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی در بحث رسیدگی به پرونده‌ها مرجع است و در این زمینه قدم برمی دارد. ما در بحث تولید کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، معضل قاچاق را در زمینه کالای خروجی داریم. در حال حاضر در بحث ورودی به خصوص در بخش نوشت‌افزار مثال کوچکی را می‌زنم. تعداد پرونده‌های مربوط به لوازم التحریر بسیار اندک است.

اجتهادی تاکید کرد: در سال گذشته حدود ۴۰۰ پرونده به این سازمان وارد شده است و این میزان در سال ۹۹ به کمتر از نصف آمار سال قبل رسیده است. شاید بگویید بحث کشف با توجه به بحث کرونا با مشکل روبرو شده است. این قسمت اندکی از موضوع را دربر می‌گیرد. اما قسمت اصلی آن این است که ما به تولید خوب و باکیفیتی رسیده‌ایم و هم به وفور وجود دارد.

مدیر کل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: موردی که در جمعه هفته گذشته برخورد کردیم، این بود که ما خمیر کاغذ را از چوب تولید می‌کنیم. محموله قاچاقی را در حال خروج از گمرک پردیسان کرمانشاه کشف کردیم که بیش از چهارصد نخل مخصوص کشور ایران را می‌خواستند از ایران خارج کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌های اولیه ما را به این صورت خارج می‌کنند. حس می‌کنیم با مشکل خاصی در حوزه لوازم التحریر و در خصوص واردات روبرو نیستیم. شاید به خاطر تفاوت قیمت‌ها با کشورهای همسایه، ما قاچاق خروجی را داشته باشیم اما قاچاق ورودی معضل اصلی در حوزه لوازم التحریر نیست.

کد خبر: ۴۲٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha