۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
لغو تحریم‌های برجامی ایران ادامه خواهد داشت
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

لغو تحریم‌های برجامی ایران ادامه خواهد داشت

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد آمریکا عضو برجام نیست و لغو تحریم‌های برجامی در قبال ایران به قوت خود باقی است.

به گزارش بازار، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن رد تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تاکید کرد آمریکا عضو برجام نیست و لغو تحریم‌های برجامی در قبال ایران به قوت خود باقی است.

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا گزارش داد جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد:" من از اطلاعیه ۱۹ سپتامبر آمریکا درخصوص ساز و کار برگشت پذیری تحریم‌های سازمان ملل متحد بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مطلع هستم. همانطور که در بیانیه من در ۲۰ اوت و همچنین بیانیه ریاست کمیسیون مشترک برجام پس از نشست این کمیسیون در اول سپتامبر ۲۰۲۰ یادآور شده است، آمریکا یکجانبه و بر اساس فرمان ریاست جمهوری به تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸، مشارکتش را در برجام متوقف کرد و متعاقبا در هیچ یک از فعالیت‌های مرتبط با برجام شرکت نکرد؛ بنابراین این کشور را نمی‌توان یک کشور شرکت کننده در برجام تلقی کرد و این کشور نمی‌تواند فرایند بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد را بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به راه اندازد. در نتیجه، لغو تحریم‌های صورت گرفته بر اساس تعهدات مندرج در برجام، به قوت خود باقی است.

من به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام هر اقدام ممکنی را برای تضمین حفظ و اجرای کامل برجام توسط همه اعضا به انجام می‌رسانم. برجام ستون کلیدی معماری منع اشاعه جهانی، کمک کننده به امنیت منطقه و جهان است و همزمان به شکلی جامع برنامه هسته‌ای ایران را دربرمی گیرد. من از همه می‌خواهم نهایت تلاش خود را برای حفظ این توافق به کار گیرند و از هرگونه اقدامی که می‌تواند تنش در این شرایط تلقی شود، اجتناب کنند.

کد خبر: ۴۲٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha