۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
اجرای طرح جامع گردشگری در بندر کیاشهر
استاندار گیلان خبر داد

اجرای طرح جامع گردشگری در بندر کیاشهر

آستانه اشرفیه- استاندار گیلان با بیان اینکه بندر کیاشهر در زمینه گردشگری جایگاه ممتازی دارد، گفت: اجرای طرح جامع گردشگری بندر در توسعه منطقه موثر خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در شورای اداری آستانه اشرفیه تصریح کرد: آستانه اشرفیه این ظرفیت را دارد که زودتر از دیگر شهرستان ها به نرخ بیکاری تک رقمی برسد و زمینه اشتغال ساکنان شهرستان های اطراف را نیز فراهم آورد، به همین سبب با تشدید فعالیت های برنامه محور، می توانیم شاهد شکوفایی شهرستان باشیم.

زارع گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه های مدرن کشاورزی را یک ضرورت خواند و با بیان این مطلب که توسعه فعالیت‌های گردشگری با شرایط زیست شناختی (اکولوژیک) آستانه اشرفیه با توجه به پتانسیل بندر کیاشهر تناسب دارد، یادآور شد:  بایستی در مسیر تحقق این مهم ؛ ضمن ایجاد اشتغال، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به طور اصولی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون اندکی از ظرفیت های کیاشهر به بالفعل تبدیل شده، گفت: بندرکیاشهر در زمینه گردشگری جایگاهی ممتاز دارد، از این‌رو اجرای طرح جامع گردشگری در این بندر می تواند در توسعه منطقه موثر باشد.

زارع خاطرنشان کرد: طبق برنامه دولت؛ چهار هزار هکتار از اراضی ملی استان برای توسعه زارعت چوب با هدف جهش تولید در انجام این مهم به بهره برداران واگذار می شود که در واقع می توان آن را گامی در مسیر صیانت از جنگل ها دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه برتر آستانه اشرفیه در تولید نهال صنوبر، بهبود و توسعه چوب صنوبر برای استفاده صنایع مرتبط در استان و کشور می‌تواند در این شهرستان گسترش یابد و این امر در کنار آنکه جزو سیاست‌های مهم اجرای طرح زراعت چوب در استان است ، زمینه خودکفایی در تولید چوب صنوبر مورد نیاز واحدهای صنایع چوب را نیز فراهم می سازد.

استاندار گیلان بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی روستانشینان را از دیگر مزایای توجه به توسعه چوب صنوبر در استان خواند و گفت: تاکید دارم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه زراعت چوب مطابق با اصول قانونی ، حمایت صورت گیرد.

وی مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای همه بخش های استان را دغدغه ای جدی دانست و با تاکید بر ضرورت نظارت های بیشتر در این بخش افزود: تلاش های صورت گرفته طی چند سال اخیر ستودنی است و مردم ، مسئولان را در اجرای این مهم یاری رسانده اند.

وی با اشاره به لزوم استمرار این همکاری ها گفت: همچنان بر پیشگیری جدی برای تغییر کاربری اراضی تأکید دارم و معتقدم نظارت‌های مستمر، مهمترین مولفه در انجام موفق این کار است.

کد خبر: ۴۲٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha