۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
ماموریت کمیته اصلاح ساختار بودجه برای تعیین میزان منابع ناشی از اجرای احکام در جامعه
عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس مطرح کرد

ماموریت کمیته اصلاح ساختار بودجه برای تعیین میزان منابع ناشی از اجرای احکام در جامعه

خدابخشی، عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: مقرر شده تا میزان منابعی که براساس احکام پیشنهادی اصلاح ساختار بودجه ایجاد یا موجب صرفه‌جویی می‌شود، به تفکیک قید اعلام و گزارش تحلیلی درباره میزان فشار احتمالی ناشی از اجرای این احکام در جامعه مشخص شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به لزوم برخی اصلاحات در احکام ۱۴ گانه اصلاح ساختار بودجه در کمیته مربوطه گفت:  بعد از قرائت گزارش کمیته مقرر شد تا میزان منابعی که براساس احکام پیشنهادی ایجاد یا موجب صرفه‌جویی می‌شود، به تفکیک قید و اثر مجموع احکام پیشنهادی روی بهبود تراز عملیاتی بودجه محاسبه شود.

عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تصریح کرد: برخی احکام اصلاح ساختار بودجه در مدت زمان کوتاهی به درآمد نزدیک می‌شوند و برخی دیگر به مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا ساختار لازم ایجاد شود که این احکام هم باید تفکیک شوند.

وی بیان کرد: همچنین گزارش تحلیلی براساس احکام پیشنهادی تدوین خواهد شد تا براساس آن میزان فشار اجتماعی ناشی از اجرای این احکام بررسی و مشخص شود، آیا اجرای این احکام فشار روحی و روانی در پی دارد یا اجرای کدام احکام راحت‌تر و کدام مشکل‌تر است،  زیرا در روند اجرای اصلاح ساختار بودجه نباید احکامی قید شوند که تبعات منفی برای مردم داشته باشند.

عدم تمایل دولت برای ارسال لایحه اصلاح ساختار بودجه
نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید براینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم گرفته تا هر هفته و در یک ساعت مشخص زمانی را برای بررسی گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه تخصیص دهد، بیان کرد: برخی پیشنهادات منطقی با قابلیت اجرا در اصلاح ساختار بودجه می‌تواند، در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود البته اصلاح ساختار کلی طی مراحل و مقاطع زمانی انجام خواهد شد.

خدابخشی اظهار کرد: مجلس و دولت باید به صورت مستمر با اصلاح ساختار بودجه در بحث نظام بودجه ریزی کشور  اقدام کنند، البته ظاهرا دولت تمایلی به ارائه لایحه در این مورد ندارد و آنها اعلام کرده‌اند که اگر مجلس پیشنهاداتی برای اصلاح بودجه دارد برای ما ارسال کند تا در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ کنیم.

کد خبر: ۴۲٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha