۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
افزایش ۱۰ درصدی بازرسی‌ها در ۶ ماهه اول سال جاری
رئیس سازمان حمایت اعلام کرد

افزایش ۱۰ درصدی بازرسی‌ها در ۶ ماهه اول سال جاری

تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مجمع عمومی عادی سالیانه این سازمان از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی‌ها در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، عباس تابش در این جلسه با بیان مطلب فوق، افزود: بازرسی از واحدهای تولیدکننده محصولات و اقلام مرتبط با پیشگیری، بهداشت و درمان بیماری کرونا علت بخش عمده‌ای از این رشد مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ بازرس در ۱۱۰ واحد به صورت گردشی تولید این اقلام را مورد بازرسی و نظارت دارند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه موضوع ستاد لجستیک کرونا نیز بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته است، گفت: بازرسان پرتلاش و خدوم سازمان در این شرایط سخت به صورت دلسوزانه موضوعات مرتبط با احتکار ماسک و دستکش را شبانه روزی پیگیری کردند تا سودجویان برای مردم مشکل به وجود نیاورند.

فعالیت بیش از ۶ هزار ناظر افتخاری
تابش در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ناظران افتخاری اشاره کرد و افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبادرت به اجرای طرح توسعه و ارتقاء فعالیت ناظران افتخاری در کشور کرده است که هم اکنون بیش از ۶ هزار ناظر افتخاری در این طرح با سازمان، همکاری تنگاتنگ دارند.

وی همچنین در خصوص انجمن ها و تشکل ها نیز بیان کرد: بر تشکیل انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان نظارت داریم و یک انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به صورت ملی، ۱۸ انجمن استانی و ۱۹۴ انجمن شهرستانی در کشور وجود دارد که برای حضور فعال انجمن ها در کارگروه تنظیم بازار پیگیری های لازم به عمل آمده است.

عملیاتی شدن ۵ سامانه الکترونیکی در سازمان حمایت
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص موضوع سامانه‌ها نیز اضافه کرد: ۵ سامانه داریم که چهار سامانه آن تکلیفی و یک سامانه مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد که هر پنج سامانه عملیاتی شده است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمام تکالیف سامانه خود را انجام داده است.

تابش همچنین بر موضوع هوشمندسازی نظارت ها تاکید کرد و گفت: این موضوع را در دستور کار داریم که تکمیل سامانه ها نیز در همین راستا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالا را به صورت منظم در سامانه ۱۲۴ برای اطلاع مصرف کنندگان قرار می دهیم.

ثبت بیش از ۵۲۰ هزار انبار در سامانه جامع انبارها
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: سامانه انبارها نیز عملیاتی شده است و بیش از ۵۲۰ هزار انبار تحت پوشش این سامانه قرار دارد.

تابش ادامه داد: سامانه سیمبا یا مدیریت بازرسی از ابتدای مردادماه به صورت عملیاتی در حال فعالیت است و از این تاریخ تمامی پرونده ها به صورت الکترونیکی به تعزیرات فرستاده می شود که در این راستا ۳۷ هزار پرونده را ارسال کردیم.

وی به سامانه گارانتی اشاره کرد و گفت: ثبت شناسنامه، مدیریت خدمات، رتبه سنجی و اعتبار سنجی در این سامانه انجام می‌شود و احصاء کالای قاچاق از طریق این سامانه امکان پذیر است و این سامانه تنها سامانه رتبه بندی می باشد.

رضایت ۷۵ درصدی مردم در رسیدگی به شکایات
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین به سامانه ۱۲۴ ویژه دریافت شکایات اشاره کرد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۳ تا ۴ روز شده است و ۷۵ درصد رضایتمندی در رسیدگی به شکایات وجود دارد.

گفتنی است که مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت در سالن جلسات ساختمان شهید الهی این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که اکثریت اعضای مجمع حضور داشتند، گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ ارایه شد.

همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مورد صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ نیز ارایه گردید و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

کد خبر: ۴۲٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha