۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
رشد اقتصادی کشور در ۸ سال صفر بوده است
نماینده مردم قائمشهر در مجلس:

رشد اقتصادی کشور در ۸ سال صفر بوده است

علیپور خنکداری، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس، گفت: هشت سال رشد اقتصادی کشور صفر و منفی بوده، دولتی که ادعای رفع مشکلات در صد روز را داشت به چه کنم، چه کنم افتاده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال علیپور خنکداری در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز (یک شنبه ۳۰ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: به همت مردم مردم ایران که یک بار دیگر در دوم اسفند ۹۸ با حضور خود علی رغم تمامی سختی‌ها، ناملایمات اقتصادی و شیطنت دشمنان پای صندوق‌های رای برگ زرینی بر افتخارات ایران افزودند درود می‌فرستم.

نماینده مردم  قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سال گذشته نظام سلطه چنین وانمود می‌کرد که ملت ایران ۴۰ سالگی ایران را نخواهند دید و انقلاب به بن‌بست می‌رسد و کسانی نیز اسیر این جنگ روانی شدند اما رهبر فرزانه انقلاب برنامه قرن آینده و گام دوم انقلاب را ترسیم کردند و یکی از الزامات آن مجلس تراز انقلاب است.

وی، ادامه داد: مجلس تراز انقلاب علاوه بر داشتن استانداردهای عمومی و الگوهای مردم سالاری باید دارای یکسری مختصات و ویژگی‌های از جنس و ماهیت انقلاب اسلامی نیز باشد، همانگونه که انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، عدالت و ولایت فقیه را برای مردم در سال ۵۷ به ارمغان آورد و در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و یک قدم عقب نشینی نکرد مجلس تراز انقلاب نیز باید دارای نمایندگان، مصوبات، قوانین و عملکردی باشد که بتواند نه‌تنها این انقلاب را در ریل اصلی خود نگهدارد بلکه آن را چندین گام به پیش ببرد تا مظهر امید مردم باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس یازدهم اولین مجلس در چهل ساله دوم انقلاب و در آغازین مرحله از گام دوم انقلاب اسلامی است از این جهت باید جهت‌گیری‌ها، رویکردها و عملکردهای این مجلس سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجلس دوازدهم و پس از آن و مظهر امید باشد.

علیپور خنکداری، اضافه کرد: مردم انتظار دارند کج روی‌های گذشته در مجلس یازدهم اصلاح و ایستادگی و مقاومت سرلوحه آن باشد و در مقابل شعارهای پوچ و ایران ستیزی آمریکا مثل مکانیزم ماشه و غیره خم به ابرو نیاورد و با نگرش به اینکه این مجلس مظهر امید مردم است در ریل گذاری مناسب برای حرکت کشور در پنجاه ساله آینده و تدوین چشم اندازه بیست سال دوم نظام گام بردارد.

نماینده مردم  قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: تراکم و انباشت مشکلات مزمن اقتصادی، معیشتی، نارسایی‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی که همه برخواسته از کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی و اجرایی در دولت و کمبودهای نظارتی مجلس قبلی بوده است، بار مشکلات زیادی بر دوش مجلس یازدهم قرار داده.

وی، ادامه داد: مجلس یازدهم باید نقطه اتکای مقام معظم رهبری و مردم برای کاهش مشکلات جاری کشور که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باشد و همچنین کانون توجه برای کسی و کسانی که قصد دارند سکان اجرای در سال ۱۴۰۰ را برعهده بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم شریف انتظار دارند لایحه مدیریت تعارض منافع در کنار لایحه شفافیت در دستور کار فوری مجلس قرار بگیرد، لایحه شفافیت یک تصمیم مهم در اداره کشور و تعامل دولت با مردم است که هدف گیری آن بازیابی اعتماد عمومی مردم است.

علیپور خنکداری، گفت:  اگر قرار است تا سال ۱۴۰۴ قدرت برتر منطقه شویم باید نظارت و مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، جای تاسف است از سال ۹۱ تا ۹۸ رشد اقتصادی حدود صفر و بعضا منفی بوده در حال که در برنامه پنجم و ششم این میزان ۸ درصد پیش‌بینی شده، باید ایستاد و شناسایی کرد، باید راهکار ارائه نمود و مسئله محور مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم  قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  ۸ سال رشد اقتصادی کشور صفر و منفی بوده، دولتی که ادعای رفع مشکلات در صد روز را داشت به چه کنم، چه کنم افتاده است. زیرا از توانمندی و استعدادهای داخل کشور، منابع عظیم، نیروی جوان و پر استعداد کشور غافل شده بود، هنوز نیز دیر نشده حدود یک سال از عمر دولت باقی مانده، آقای رئیس جمهور همین مقدار فرصت را دریاب زیرا قطعا سوال از شما سخت خواهد بود.

وی، گفت: درآمد کشور از سال ۹۰ تا ۹۸؛  ۳۴ درصد کاهش داشته و قدرت خانوارهای ایرانی یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش یافته که بیانگر عملکرد نادرست مسئولان کشور اجرایی کشور بوده است، جای تاسف دارد که یک شبه اقلام در بازار چندین برابر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یک شبه کود کشاورزی از کیسه‌ای هفتاد هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد، نهاده‌های کشاورزی همانند ذرت و سویا یک شبه ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند، نهاده‌های ساختمانی بیش از ۱۰ الی ۲۰ برابر افزایش داشته، مواد پروتئینی همانند موشک رشد قیمت داشته و هیچ چیز سرجای خود باقی نمانده است.

علیپور خنکداری، اضافه کرد: مردم از ما می‌پرسند،   ای مجلس نشینان، ای وزارتخانه‌ نشینان، ای دولت‌ مردان آیا خبردارید که کشاورز در یک هکتار کاشت گندم یک و نیم میلیون تومان سود دریافت می‌کنم اما برای خرید کود شیمیایی باید یک و نیم میلیون تومان هزینه پرداخت نماید.

نماینده مردم  قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای رئیس جمهور به داد ملت، زجر کشیده‌ها، فرهنگیان، بازنشستگان، کشاورزان، رانندگان و رفته‌گران برسید.

وی، ادامه داد: ضرایب بودجه استان مازندران باید افزایش پیدا کند، راه سوادکوه به قائمشهر در دستور کار جدی قرار بگیرد و نسبت به برقی کردن راه آهن شمال اقدام گردد، بیمارستان‌های حوزه انتخابیه‌ام وضعیت نابسامانی دارد، آقای رئیس جمهور و وزیر محترم از آنها بازدید کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نساجی قائمشهر تنها تیم لیگ برتری استان مازندران بوده و تکمیل ورزشگاه نساجی مدنظر مردم است، همچنین ورزشگاه‌های ۵ هزار نفری جویبار، شهید وطنی قائمشهر و تخصیص ارز دولتی به تولیدکنندگان باید مدنظر قراربگیرد.

کد خبر: ۴۲٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha