۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
پروژه آبرسانی به ۵۹ روستای کرمانشاه به بهره برداری رسید
در قالب پویش هرهفته الف، ب، ایران؛

پروژه آبرسانی به ۵۹ روستای کرمانشاه به بهره برداری رسید

کرمانشاه- صبح امروز و با حضور وزیر نیرو آبرسانی به ۵۹ روستای کرمانشاه در قالب پویش هرهفته الف، ب، ایران به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح یکشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و به صورت ویدئوکنفرانس در بیست و یکمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران، ۵۹ روستای استان کرمانشاه از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

امروز ۱۹ روستای کرمانشاه، ۱۷ روستای صحنه، ۱۰ روستای سرپل‌ذهاب، چهار روستای ثلاث باباجانی، چهار روستای گیلان‌غرب، سه روستای کنگاور، یک روستا سنقروکلیایی، یک روستا دالاهو، در بیست و یکمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: با افتتاح این طرح سه هزار و ۹۷۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۶۰ نفر از آب شرب سالم برخوردار شدند.

علیرضا کاکاوند با تاکید بر اینکه در مجموع برای آبرسانی به این روستاها بیش ۲۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۲۴ کیلومتر خط انتقال، ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، سه ایستگاه پمپاژ با توان پمپاژ ۵۲ لیتر برثانیه، ۸۶۰ مترمکعب مخزن، اجرا شده است.

وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این پروژه ها را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: شاخص بهرمندی آب شرب در کرمانشاه به حدود ۸۲ درصد رسید که امیدورایم با اجرای این پروژه‌ها ما شاهد تثبت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

کد خبر: ۴۲٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha