۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
۶۰ درصد معادن گیلان غیرفعال هستند
رئیس سازمان صمت گیلان:

۶۰ درصد معادن گیلان غیرفعال هستند

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود ۶۰ معدن فعال و غیرفعال در استان گفت: ۶۰ درصد معادن کشف شده در استان غیرفعال است.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش با ابراز تأسف از غیرفعال بودن‌۶۰ درصد معادن کشف‌شده در استان گفت: ۱۰۶ معدن فعال و غیرفعال در گیلان وجود دارد که علیرغم پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته ۶۰ درصد آن غیرفعال و ۴۰ درصد آن فعال هستند.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با تاکید به اینکه فعال شدن دیگر معادن وجود در استان منجر به ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود، بیان کرد: یک‌هزار و ‌۳۲۷ تن ظرفیت معادن کشف‌شده در استان گیلان است که استفاده صحیح از آن بسیار اقتصادی بوده و باعث پیشرفت گیلان می‌شود لذا در این خصوص و برای ساماندهی معادن فعال غیرفعال گیلان اقدامات بسیار خوبی اندیشیده شده است.

دلق‌پوش از ممنوع بودن صدور استخراج معدن برای گروه‌های معدنی یک الی سه در استان‌های شمالی خبر داد و تصریح کرد: عمده نیازهای استان‌های شمالی در حوزه معدن از این گروه‌های یک الی سه (شن و ماسه و سنگ) است ولی متأسفانه صدور پروانه معدن به درخواست منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ممنوع اعلام‌شده اما سازمان صمت با انجام این کار مخالف است ولی در کشورهای اروپایی تا عمق ۱۵۰ متر هم از ظرفیت‌های معدنی خود استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه گیلان نیاز به مجوز بهره‌برداری معدن و برداشت مصالح دارد، گفت: ایجاد راه‌آهن و ساخت جاده و اتوبان نیاز به مصالح و شن و ماسه دارد ولی از سال ۹۶ مجوز بهره‌برداری معدنی جدید صادر نشده و برای واحدهای معدنی دارای مجوز هم باید از منابع طبیعی استعلام‌های لازم را بگیرد.

کد خبر: ۴۲٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha