۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تسهیلات مشاغل خانگی متعلق به همه مراجعه‌کنندگان نیست
استاندار یزد:

تسهیلات مشاغل خانگی متعلق به همه مراجعه‌کنندگان نیست

یزد- استاندار یزد فلسفه تسهیلات مشاغل خانگی را ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق کمتر برخوردار دانست و گفت: مدیران اجرایی همه مراجعه‌کنندگان را به سمت دریافت وام مشاغل خانگی سوق ندهند.

به گزارش بازار، محمدعلی طالبی در کارگروه اشتغال یزد که صبح یک‌شنبه در استانداری برگزار شد، برای چندمین بار بر لزوم تشکیل مرکز سیاستگذاری یا اتاق فکر در راستای هم‌اندیشی و تجمیع برنامه‌های حوزه مشاغل خانگی در شهرستان‌های یزد تأکید کرد.

استاندار یزد خواستار بررسی وضعیت اشتغال مشاغل خانگی در شهرستان‌ها و پشتیبانی دستگاه‌ها بر اساس نتایج به دست آمده شد و افزود: جامعه نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی بهتر در خصوص پتانسیل‌های موجود و خدمات ارائه شده در حوزه مشاغل خانگی می‌باشد.

وی گفت: به طور طبیعی، نمی‌توان تمام این تقاضاها را پاسخ داد، پس با توجه به اینکه اعم متقاضیان از بانوان استان هستند، حمایت از مشاغل خانگی نقش مهمی در اشتغالزایی خواهد داشت.

طالبی ضمن بیان اینکه سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی کشور پیگیری خواهد شد، خطاب به مسئولان استان در خصوص فلسفه تسهیلات اشتغالزایی یادآور شد.

وی گفت: ضرورت دارد مسئولان و مدیران اجرایی به فلسفه تسهیلات مشاغل خانگی توجه داشته و دقت کنند که منظور از این طرح، اشتغال خانگی و روستایی و نه اشتغال فردی است.

رئیس کارگروه اشتغال یزد ادامه داد: از این‌رو، مسئولان و کارشناسان، ارباب‌رجوع را برای دریافت وام به سمت تسهیلات اشتغالزایی خانگی راهنمایی نکنند زیرا این تسهیلات صرفأ مربوط به توسعه مشاغل خانگی است.

وی خواستار شد به فلسفه پرداخت این تسهیلات و ظرفیت‌های موجود بی‌توجهی نشود و مسئولان در نظر داشته باشند که هدف، اشتغال خانگی در مناطق روستایی به‌ویژه مناطق کمتر برخوردار است.

طالبی یادآور شد: منظور از مناطق کمتر برخوردار، مناطقی است که به دلیل نبود تجهیزات، خدمات، حمایت و... نیاز به اشتغالزایی، گردش اقتصادی در روستا و توسعه اقتصادی به شدت احساس می‌شود.

استاندار یزد در پایان تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که توجه به توسعه پایدار و اشتغالزایی بر این اساس، مهاجرت معکوس به روستاها را منجر شود.

کد خبر: ۴۲٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha