۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
وزارت صمت به عنوان یک ابزار قوی می‌تواند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را به خط کند
وزیر اسبق صمت:

وزارت صمت به عنوان یک ابزار قوی می‌تواند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را به خط کند

غضنفری، وزیر اسبق صمت با بیان اینکه تولید بدون تعامل نزدیک با بازرگانی همیشه ما را در تصمیمات دچار چالش‌های عدیده‌ای کرده گفت: این مسئله فرآیندهای فعالان اقتصادی اعم از واردکننده، صادرکننده و تولیدکننده را هم با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری وزیر اسبق صمت در رابطه با تفکیک وزارتخانه صمت و تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هر دو روش تفکیک و ادغام با مزایا و معایبی که دارند می‌توانند اداره کشور را به دنبال داشته باشند و هیچ کدام آیه قرآن نیستند که اگر به آن عمل نکنیم گرفتار عذاب شویم.

وی با بیان اینکه تولید بدون تعامل نزدیک با بازرگانی همیشه ما را در تصمیمات دچار چالش‌های عدیده‌ای کرده گفت: این مسئله فرآیندهای فعالان اقتصادی اعم از واردکننده، صادرکننده و تولیدکننده را هم با مشکل مواجه می‌کند.

غضنفری با تأکید بر اینکه بسیاری از کارها باید به دست بخش خصوصی و تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی و تعاونی‌ها سپرده شود، گفت: ادغام برای ما چه بخواهیم چه نخواهیم یک مسیر در آینده است.

وی با اشاره به تجربیات و اقدامات خود در سمت وزیر بازرگانی و وزیر هر دو وزارتخانه گفت: بنده «مرکز مبادله ارزی» را راه‌اندازی و کالاها را گروه بندی کردم و همه بانک‌ها را به ساختمان مرکزی وزارت صنعت واقع در میدان ولیعصر بردم و اگر این تصمیمات را در همان سال‌های تحریمی هم نمی‌گرفتم حالا حالاها باید نامه می‌زدم.

وزیر اسبق صمت ادامه داد: ما به سرعت تصمیم‌گیری کردیم و به وزازتخانه قدرتمندی برای حل مشکلات بخش خصوصی تبدیل شدیم.

غضنفری گفت: مقامات بالاتر می‌گویند این فرد آدم من نیست پس من هم معرفی نمی‌کنم، درصورتیکه این خاله‌بازی‌ها ربطی به تفکیک و ادغام ندارد و ناشی از شیوه غلط حکمرانی مقاماتی است که خود ما به آنها رأی داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه وزیر صمت باید برخوردار از دانش تخصصی و بدون لابی‌گری سیاسی باشد، گفت: وزارت صمت به عنوان یک ابزار برّنده و قوی می‌تواند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را هم به خط کند.

کد خبر: ۴۲٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha