۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در استان همدان به بهره‌برداری رسید
با حضور وزیر نیرو؛

طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در استان همدان به بهره‌برداری رسید

همدان - طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح شش شهرستان استان همدان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت آب و برق استان همدان با حضور وزیر نیرو در قالب هفته بیست و یکم پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» صبح یکشنبه برگزار و هم‌زمان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۴ پروژه تأمین برق استان آغاز و طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح شش شهرستان این استان به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح شش شهرستان استان همدان با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، ظرفیت مخزن زمینی یکصد متر مکعب، ۲۵۰ متر مکعب ظرفیت مخزن هوایی و ۶۳ هزار و ۵۷۷ متر خط انتقال با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که این طرح ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پروژه‌های تأمین برق استان همدان نیز شامل پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سیار ملایر ۴ و خطوط مرتبط با ظرفیت پست ۱۵ مگاولت آمپر و با طول ۲۴ کیلومتر و خط ۶۳ کیلوولت در شهرستان ملایر، پست ۶۳.۲۳ کیلوولت سیار کرفس در شهرستان رزن با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت پست‌های اسدآباد یک- تویسرکان به میزان ۲۵ مگاولت آمپر و شروع عملیات اجرایی خط خرم آباد یک به پست بهمن ملایر در مجموع با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

پروژه‌های صنعت آب و برق با هدف ایجاد ظرفیت مناسب در شهرستان ملایر برای حوزه صنعت، ایجاد ظرفیت مناسب برای حوزه صنعتی و کشاورزی در منطقه رزن و کرفس، بهبود کیفیت برق و تأمین نیاز مصرف مشترکان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در حاشیه افتتاح سد مخزنی نعمت‌آباد اسدآباد اظهار کرد: راه‌اندازی پویش «هر هفته -الف- ب- ایران» باعث شد با همه سختی‌ها و مشکلات با خودباوری و سخت کوشی و افتخار خدماتی را به مردم ارائه دهیم.

فرهاد شبیهی با بیان اینکه در پویش بیست و یکم تعدادی از پروژه‌ها در حال افتتاح است؛ گفت: طی سه سال گذشته خدمات ارائه شده باعث تأمین رفاه و آسایش مردم شده است.

افتتاح چهار پروژه با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان
وی ادامه داد: افتتاح چهار پروژه با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو باعث ارتقای کیفیت برق و توسعه زیرساخت‌های منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه اقتصادی است و نگاه‌مان نیز توسعه‌ای افزود: علاوه بر آنها ۱۷ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که تا دو سال دیگر افتتاح می‌شود و ظرفیت استان همدان را تا بیش از ۳۰ کیلوولت برق افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز با بیان اینکه آب سرمایه مشترک انسان‌ها و از اساسی‌ترین حقوق بشر است که باید با رعایت حقابه ها، به‌طور عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد و به نسل‌های بعدی سپرده شود؛ گفت: تأمین حداقل نیاز پایه آبی تمامی آحاد کشور و همچنین اطمینان از اینکه تمام مردم در تمام اوقات، دسترسی اقتصادی و فیزیکی به حداقل نیاز پایه آب را داشته باشند از وظایف ذاتی دولت‌ها است.

منصور ستوده با اشاره به اینکه با برداشت بی رویه آب از ذخایر زیرزمینی، شاهد پدیده افت مستمر منابع آب زیرزمینی در دشت‌های استان همدان به ویژه دشت اسدآباد بودیم، گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و سازگاری با کم آبی و اجرای طرح‌های تغذیه‌های مصنوعی از برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شد.

اختصاص پساب به نیروگاه شهید مفتح و پلمب ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با یادآوری اینکه طی شش سال گذشته وضعیت هیدروگراف آب زیرزمینی دشت‌های استان همدان بهبود یافت، گفت: با اختصاص پساب به نیروگاه شهید مفتح و پلمب ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه به تجربه‌ای موفق در استفاده از پساب در صنعت به جای منابع آب زیرزمینی دست یافتیم.

ستوده با بیان اینکه مدیریت مخازن سدها و لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها حجم بالای بارندگی در روزهای نخست سال ۹۸ را مهار کرد و مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت‌های قطعی و احتمالی شد؛ گفت: هر سه سال یک سد در استان همدان به افتتاح می‌رسد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ سد سرابی تویسرکان، سال ۱۳۹۶ سد شنجور رزن و اکنون نیز در هفته بیست و یکم پویش «هر هفته الف- ب -ایران» ، سد مخزنی نعمت آباد با هدف بهبود اراضی کشاورزی دشت اسدآباد و همچنین ایجاد پتانسیل گردشگری پیرامون سد افتتاح شد.

وی گفت: این سد با ارتفاع ۲۱ متر و طول تاج ۶۰۰ متر و عرض تاج ۷ متر و حجم مخزن ۴.۶ میلیون مترمکعب با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال بر روی رودخانه شهاب از حوزه آبریز کرخه احداث شده و دارای سیستم آب بندی ساختگاه، ژیو ممبران به مساحت ۷۱ هزار متر مربع و پتوی ناتراوای رسی به حجم ۴۷ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: این سد با تأمین آب مورد نیاز ۴۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد باعث رونق کشاورزی و جهش تولید شده و با مساحت دریاچه ۷۰ هکتار پتانسیل مناسبی برای طرح‌های گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

کد خبر: ۴۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha