۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
۱۴ باب بیمارستان در استان زنجان فعال است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۱۴ باب بیمارستان در استان زنجان فعال است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی در ۱۴ بیمارستان استان زنجان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، پرویز قزلباش  بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۱۶۵ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی در ۱۴ بیمارستان استان زنجان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی اقدامات مهمی در حوزه‌های مختلف و به خصوص حوزه درمان در استان انجام گرفته است، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۱ سال گذشته فراز نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته ولی توانسته در سطح بین المللی سرآمد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،  ابراز کرد: در سال‌های قبل از انقلاب درمان در ایران ضعف‌های زیادی داشت و پزشکان هندی و بنگلادشی در مراکز محدود و فاقد تجهیزات ایران حضور داشتند.

قزلباش افزود: قبل از انقلاب این استان تنها یک پایگاه فرویت پزشکی داشت ولی امروز به ۵۷ پایگاه افزایش یافته و تعداد آمبولانس‌ها هم از سه مورد به ۱۳ دستگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۱۶۵ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت، افزود: امروز تعداد این تخت‌های بیمارستانی به هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی رسیده است.

قزلباش ادامه داد: وضعیت حوزه بهداشت و سلامت بعد از انقلاب ارتقا خوبی یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه در حوزه سلامت مردم محوری مورد تاکید بوده است، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دور افتاده‌ترین مناطق روستایی استان و مناطق حاشیه نشین خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود.

قزلباش ابراز کرد: امروز تمام روستاهای استان زنجان از نعمت خانه بهداشت برخوردار هستند و خدمات درمانی خوبی به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: قبل از انقلاب استان زنجان تنها دو بیمارستان داشت اما در حال حاضر تعداد بیمارستان‌های زنجان به ۱۴ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشک‌هایی که در استان فعالیت می‌کردند خارجی بودند، افزود: امروز در کشور ما جوانان برومند در رده‌های مختلف پزشکی تخصص دارند.

قزلباش در رابطه با وضعیت تامین و تولید دارو و نیز تجهیزات قبل و بعد از انقلاب اسلامی، افزود: سیاست‌هایی که قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت، بازار آزادی برای عرضه داروی مورد نیاز مردم با برندهای مختلف بود. بعد از انقلاب اسلامی به تدریج کشور از غالب برندهای مختلف خارج شد و به سمت سیستم ژنریک رفته و یک نظام واحد دارویی بنا نهاده شد تا بتوانیم موارد مورد نیاز را تولید کنیم، به‌ طوری‌ که امروز بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان بیش از ۲۰۰۰ مقاله علمی تولید و عرضه شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر در رده‌های مختلف از دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان فارغ‌التحصیل شده‌اند. در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ پرستار در کادر درمانی استان مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۴٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha