۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
سد «نعمت آباد» با صرف ۵۹۶ میلیاردریال اعتبار احداث شده است
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان:

سد «نعمت آباد» با صرف ۵۹۶ میلیاردریال اعتبار احداث شده است

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سد «نعمت آباد» شهرستان اسدآباد با صرف ۵۹۶ میلیاردریال اعتبار احداث شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ منصور ستوده صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح سد «نعمت آباد» اسدآباد گفت: سد «نعمت آباد» با هدف بهبود منابع آب کشاورزی منطقه احداث شده و آب کشاورزی ۴۵۰ هکتار از اراضی را تأمین خواهد کرد.

منصور ستوده بابیان اینکه مطالعات اولیه شناخت برای احداث سد از سال ۱۳۷۶ آغاز شد؛ گفت: این سد بر روی رودخانه شهاب کار شده و عرض تاج هفت متر؛ طول تاج ۶۰۰ متر و حجم مخزن سد هم ۴.۶ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه سد «نعمت آباد» در حال حاضر ۲.۲ میلیون متر مکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد؛ افزود: شرکت آب و خاک پارس پیمانکار بخش عمرانی و شرکت فناوری نوین نیرو پیمانکار هیدرومکانیکال این سد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: اعتباری که تا پایان سال ۱۳۹۷ به پروژه اختصاص یافته معادل ۳۸۲ میلیارد ریال بوده و در سال ۱۳۹۸ نیز اعتبار ۲۶۱ میلیارد ریال برای اجرای آن مصوب شد که ۱۰۰ درصد تخصیص یافت.

ستوده با یادآوری اینکه اعتبار ۹۳.۵ میلیارد ریالی نیز برای سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شد؛ گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون حدود ۵۹۶ میلیارد ریال بوده است.

وی با ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن سد «نعمت آباد» گفت: امیدواریم این سد با تأثیر گذاری بسزایی که در رونق گرفتن اراضی کشاورزی دارد به جهش تولید در محصولات کشاورزی این منطقه و رونق اقتصادی آن منجر شود.

کد خبر: ۴۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha