۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
۱۳ مورد مقررات و قوانین مزاحم کسب و کار شناسایی شده است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:

۱۳ مورد مقررات و قوانین مزاحم کسب و کار شناسایی شده است

قزوین- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: ۱۳ مورد قوانین ومقررات زائد و مزاحم درفضای کسب و کار برای اصلاح و تسهیل درجهش تولید شناسایی و به هیئت رفع مقررات زدایی ارائه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اقتصاد و دارایی استان قزوین، فرزین بهنامی فر اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف دولت، بهبود محیط کسب و کار برای رشد سرمایه گذاری، ارتقای توان تولید، افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری و بالا رفتن سهم ایران در تجارت بین الملل و عرصه صادرات است.

وی بیان کرد: راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان قزوین از اقداماتی است که با هدف یکپارچه سازی و ایجاد ارتباط و ل در استعلام دستگاه‌های اجرایی در بستر الکترونیک توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین انجام شده است.

بهنامی فر یادآور شد: کاهش مراجعه حضوری به دستگاه‌های اجرایی، ایجاد وحدت رویه در صدور مجوزها، کاهش زمان صدور مجوز و حذف رویه‌های زائد و اقدامات موازی از مزایای راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری است که آن را در قزوین پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: به منظور بهبود فضای کسب و کار و روان سازی جذب سرمایه گذاری خارجی و تشویق و حمایت از حضور سرمایه گذاران در استان با شناسایی ۱۳ مورد از قوانین مزاحم و غیر ضرور و ارائه آن به هیئت مقررات زدایی برای تسهیل در صدور مجوز کسب و کار اقدام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اظهار داشت: با معرفی توانمندیهای اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری از طریق چاپ کتاب، نرم افزار اقدام شده و بیش از ۲۳۰ فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان شناسایی و به سفارتخانه‌ها ارسال شده تا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی بیان کرد: در زیر شاخص کشور در کسب و کار در میان ۱۹۰ کشور جهان در رده ۱۷۸ هستیم که این روند باید اصلاح شود زیرا شرایط خوبی نداریم.

بهنامی فر تصریح کرد: استان قزوین در ردیف ۱۲ در عرصه کسب و کار کشور قرار دارد که در ۱۴ فصل هرچند وضعیت ما از میانگین کشوری بهتر است اما باید برای روان سازی امور و ارتقای جایگاه خود برای بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری کنیم.

وی گفت: برای اصلاح فرآیندها باید عزم جدی داشته باشیم و با رفع موانع تولید نسبت به تسهیل در امور اقدام کنیم.

کد خبر: ۴۲٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha