۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
۵۰ درصد تالارهای پذیرایی تغییر کاربری دادند/ بیکاری هزار نفر از کارمندان تالار
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس:

۵۰ درصد تالارهای پذیرایی تغییر کاربری دادند/ بیکاری هزار نفر از کارمندان تالار

ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران اظهار داشت: ۵۰ درصد این صنف به علت ورشکستگی تغییر کاربری داده‌اند و مشکلاتی بسیاری بین مالک و مستاجر نیز به وجود آورده است. همچنین. نزدیک به یک هزار نفر از کارمندان مرتبط با این صنف در استان تهران بیکار شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در مورد آخرین وضعیت فعالیت تالارهای پذیرایی گفت: متاسفانه تالارهای پذیرایی بیش از هشت ماه است که به طور کاملا تعطیل و حتی بسیاری از آنها ورشکسته شدهاند. برخی از مشاغل چند روز در هفته فعالیت دارند اما ماهشت ماه تماما تعطیل هستیم و مانند دیگر مشاغل نمیتوانیم درآمدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر جامعه نظرش این است که برای جلوگیری از اپیدمی کرونا تالارها مطلقا تعطیل باشند با استدلال به وجود آمدن اجتماعات، این نکته را باید در نظر داشت که تالارهای پذیرایی متخصص برگزاری مجالس بهداشتی هستند. بنابراین تالار میتواند مدیریت مسائل بهداشتی مانند ضد عفونی، پاکسازی تجهیزات و فاصلهگذاری اجتماعی را داشته باشد به همین جهت امنترین مکان برای برگزاری اجتماعات است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس افزود: متاسفانه تالارهای پذیرایی که امکان رعایت پروتکلهای بهداشتی را دارند و میتوانند با سلامت، تشکیلاتی را در پروسه زمانی درست برگزار کنند از حضورشان جلوگیری شده است. در صورتی که واحدهای صنفی مانند چلوکبابیها، رستورانها، قهوه خانه و سفره خانهها و حتی دفاتر اسناد رسمی در حال فعالیت هستند. البته مراسماتی چون جشن عروسی که در تالارها برگزار نمیشود، اکنون در منازل برگزار میشود.

ابراهیمی نیا ادامه داد: در حال حاضر تمامی صنوف مشابه مانند چلوکبابیها و رستورانها در حال فعالیت هستند و در فضای محدود از حداکثر ظرفیت استفاده میکنند. اکنون شرایط وحشتناکی برای ما حاکم است به طوری که ۵۰ درصد این صنف به علت ورشکستگی تغییر کاربری دادهاند و مشکلاتی بسیاری بین مالک و مستاجر نیز به وجود آورده است. معلوم نیست چه کسی پاسخگو خواهد بود. نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از کارمندان مرتبط با این صنف در استان تهران بیکار شده اند؛ در نتیجه فعالیتی به نام تالار پذیرایی وجود ندارد.

کد خبر: ۴۲٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha