۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
کاهش ۴۲ درصدی معاملات مسکن در یزد/ قیمت ساختمان ۹۳ درصد افزایش یافت
یک کارشناس اقتصادی خبر داد

کاهش ۴۲ درصدی معاملات مسکن در یزد/ قیمت ساختمان ۹۳ درصد افزایش یافت

یزد- علوی‌راد، عضو انجمن اقتصاددانان استان از افزایش ۹۳ درصدی قیمت ساختمان داخل شهر یزد و کاهش ۴۲.۱ درصدی معاملات در بهار ۱۳۹۹ نسبت به بهار ۱۳۹۸ طبق اطلاعات مرکز آمار ایران خبر داد.

عباس علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار بازار با توجه آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران در  مورد قیمت مسکن در نقاط شهری کشور، گفت: مرکز آمار ایران اطلاعاتی منتشر کرده است که طی آن، متوسط قیمت ساختمان در شهر یزد و البته رکود خرید و فروش آن قابل توجه است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان می‌کند: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی شهر یزد در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ معادل ۹۳.۶ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که افزایش قیمت در کل استان‌های کشور به طور میانگین ۶۲.۷ درصد بوده است.

وی در مورد میزان کاهش معاملات مسکن در شهر یزد در این مدت، بیان می‌کند: خرید و فروش مسکن در یکسال گذشته معادل ۴۲.۱ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که این میزان در مورد کل استان‌های کشور ۱۸.۷ درصد گزارش شده است.

علوی‌راد در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر هرگونه ساخت و ساز در شهر یزد، به ویژه در محدوده قیمت‌های قابل خرید برای متقاضیان واقعی مسکن مورد حمایت قرار گیرد، یکی از ابعاد جهش تولید ممکن محقق شود.

کد خبر: ۴۲٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha