۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
تهیه مواد اولیه برای تولید، مهمترین مشکل صنف لوازم فلزی آشپزخانه است
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه تهران:

تهیه مواد اولیه برای تولید، مهمترین مشکل صنف لوازم فلزی آشپزخانه است

حسنی سفید آبی فراهانی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه تهران اظهار داشت: مهمترین مشکل امروز در این صنف تهیه مواد اولیه برای تولید است، در جایی که رهبر انقلاب تاکید بر رونق و جهش تولید دارد، همه باید اطاعت امر کنیم؛ اما دستگاه هایی که می توانند به این مهم در کشور کمک کنند به جای حمایت از تولیدکننده با مانع تراشی های متعدد و گران نمودن مواد اولیه، جلوی پیشرفت تولید را می گیرند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، حسن حسنی سفید آبی فراهانی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه تهران گفت: تولیدکننده هر روز باید با نرخ جدید مواد اولیه را تهیه کند، افزایش نرخ مواد اولیه به قدری زیاد است که نمی توان قیمت محصول نهایی را پیش بینی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه ای که در تولید محصولات لوازم آشپزخانه استفاده می شود تماماً داخلی است حال آنکه، تولیدکننده با گرانی روز به روز مواد اولیه، گرانی هزینه های حامل های انرژی و دستگاه ها و ...روبه روست، چگونه می تواند قیمت نهایی را اعلام نماید. این در حالی است که با تصمیم دولتمردان، ارائه انواع مواد اولیه از جمله؛ آلومینیوم، مس، برنج، مواد پتروشیمی و ... در بورس، دسترسی این مواد برای تولید کننده در گرو قیمت آن در بورس است.

فراهانی ادامه داد: تولیدکننده باید به انتظار ارائه مواد اولیه با قیمت بورس بماند تا بتواند محصولی را که تمام آحاد جامعه به آن نیاز دارند تولید کند، در حالیکه اگر این مواد به شکل و روال سابق از طریق کارخانه های تولیدکننده مواد اولیه به دست تولیدکننده می رسید، تولید به نحوی انجام می شد که ضمن تامین نیاز داخلی می توانستیم به خارج از کشور نیز صادر نماییم. امروز در نقطه ای قرار داریم که ارزآوری برای کشور از هر زمان دیگر واجب تر است.

وی در ادامه افزود: ارائه مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در بورس، تنها دست تولیدکننده را بسته نگه داشته و منجر به ایجاد حباب های قیمتی بر هر نوع از مواد اولیه داشته، نهایتاً مصرف کننده زیانده و تولید کننده ناامید خواهد شد، کشوری هستیم که دارای مواد اولیه کافی و با کیفیت برای تولید انواع و اقسام وسایل آشپزخانه هستیم، اما تهیه مواد اولیه برای تولید کننده به سختی و گرانی صورت می گیرد، دولت موانع را برطرف کند تا بتوانیم به دستور مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر: ۴۲٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha