۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی گازرسانی برای اولین بار در قشم
رئیس اداره گاز شهرستان قشم خبر داد

هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی گازرسانی برای اولین بار در قشم

بندرعباس- رئیس اداره گاز شهرستان قشم افزود: برای اولین بار و در دولت تدبیر و امید، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح گازرسانی قشم هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان، سید الیاس هاشمی اظهار کرد: برای اولین بار و در دولت، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح گازرسانی قشم هزینه شده است و  این میزان اعتبار، در بخش روستایی ۲۰ درصد و در بخش شهری نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: طرح گازرسانی از سال ۹۲ با راه اندازی کارخانه سیمان و خط ایستگاه گاز در قشم آغاز شد و تا پایان امسال در شهر درگهان و  روستاهای هُلُر و کووه‌ای در این جزیره اجرا می‌شود.

رئیس اداره گاز قشم تصریح کرد: با تحقق این طرح، پنج هزار خانوار شهری و روستایی زیر پوشش گاز خانگی قرار می‌گیرند.

هاشمی افزود: هم‌اینک یک هزار و ۵۰۰ علمک گاز در شهر درگهان و روستاهای اطراف آن نصب شده است که تا پایان سال به سه‌ هزار و ۵۰۰ علمک می‌رسد.

وی ادامه داد: شبکه انتقال گاز درگهان، هلر و کووه‌ای ۱۲۰ کیلومتر است و تاکنون ۳۳۰ مشترک خانگی و ۴۲ مشترک تجاری و اداری در حال استفاده از نعمت گاز طبیعی هستند و برای رفاه حال مردم این منطقه، واحد امور مشترکین و امداد گاز درگهان فعال شده است.

رئیس اداره گاز قشم اظهار کرد: همچنین شبکه توزیع گاز در شهر قشم  ۱۵ کیلومتر است که در مرحله‌ اول ۴۷۲ علمک در شهرک سام و زال قشم نصب شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور سال آتی تعداد علمک‌های نصب شده در قشم به چهار هزار افزایش یابد که قابلیت تامین گاز ۱۲ هزار مشترک را داراست و سال آینده نیز، شهر سوزا و روستاهای اطراف آن از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده ‌است.

کد خبر: ۴۲٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha