۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
انجام ۸ هزار مورد بازرسی از اصناف فارس طی امسال
در گفت و گو با بازار اعلام شد

انجام ۸ هزار مورد بازرسی از اصناف فارس طی امسال

شیراز- رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۸ هزار و ۲۳۵ بازرسی از اصناف در استان انجام شده است.

حمید زارع در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه حساسیت بسیاری در زمینه قاچاق کالا وجود دارد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری با بازرسی های مستمر بیش از ۴۵ پرونده قاچاق با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و پلیس قاچاق کالا در استان فارس تشکیل شده است.

وی افزود: این پرونده ها در خصوص احتکار، تقلب، کم فروشی، گران فروشی و قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال تشکیل شده و در حال پیگیری است.  

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس در خصوص بیشترین گزارشات در شش ماهه امسال نیز یادآور شد: بیشترین حجم گزارشات مربوط به میوه و تره بار، پارکینگ های شهری، مرغ و تخم مرغ، نان و سیلندر گاز مایع اختصاص داشته است.

زارع با یادآوری اینکه قیمت میوه و تره بار بصورت هفتگی توسط اتحادیه و میدان تره بار تعیین می شود، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف امکان کشف قیمت کامل در این زمینه وجود ندارد چراکه برخی از محصولات در هر استان با قیمتی متفاوت به فروش می رسد.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس با بیان اینکه تغییرات قیمت در بازار میوه بسیار زیاد است و برای برخی نمی توان قیمت پایه در نظر گرفت، افزود: متولی قیمت گذاری  نیستیم و حتی جهاد کشاورزی هم نمی توانند قیمتی را به عنوان پایه در نظر بگیرد چون عوامل متعددی  همانند شرایط اقلیمی، وضعیت آب و هوا، خسارات کشاورزی و عرضه و تقاضا در قیمت میوه و تره بار تاثیر دارد.

زارع با اشاره به گزارشات مردمی در شیراز و استان فارس افزود: بسیاری از شهروندان به عنوان ناظر افتخاری در زمینه رصد قیمت ها و بازرسی با این اداره همکاری مستمر دارند، هرچند تمامی شهروندان می توانند پس از مقایسه قیمت ها تخلفات احتمالی را از طریق سامانه و پورتال ۱۲۴ اطلاع و نتیجه بررسی را دریافت کنند.

زارع با یادآوری اینکه این اداره علاوه بر گزارشات، پیگیر شکایات مردمی نیز خواهد بود، اظهار داشت: در صورت داشتن شکایت از هر واحد عرضه یا پخش کالا، در خصوص قیمت یا کیفیت کالا، شکایت به صورت کتبی ثبت و بررسی و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده می شود.

کد خبر: ۴۲٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha