۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
خودروسازان بزرگ دنیا مشتری ندارند! / کرونا  فروش بنز را ۱۷ درصد کم کرد
فروش خودرو در اروپا ۱۷ درصد کاهش یافت

خودروسازان بزرگ دنیا مشتری ندارند! / کرونا فروش بنز را ۱۷ درصد کم کرد

اطلاعات نشان داد که ثبت نام خودرو در آلمان، ایتالیا و فرانسه به شدت کاهش یافته است. فروش خودروهای جدید با ۳.۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه در اتحادیه اروپا رسیده است.

بازار؛ گروه خودرو: فروش خودروهای جدید اروپایی در ماه آگوست نسبت به سال گذشته ۱۷.۶ درصد کاهش یافته است. داده‌ها و آمار صنعت در روز پنجشنبه نشان داد، ثبت‌نام و فروش خودرو برای قاره اروپا در ماه‌های جولای و آگوست کاهش یافته، این کاهش نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر نبوده است. هرچند که تولید خودرو در اروپا متاثر از شیوع کرونا کاهش شدید یافت، اما به تازگی با روند آهسته روبه بهبود است.

در ماه جولای، فروش خودروهای جدید با ۳.۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه در اتحادیه اروپا رسیده است. این کاهش برای تجارت آزاد اروپا و سایر کشورهای حاشیه آن نیز صادق است.

در حالی که همه کشورهای منطقه، به جز قبرس، در مقایسه با سال قبل ضرر ثبت کرده‌اند، فروش در ماه آگوست با ۱۷.۶ درصد کاهش به ۸۸۴ هزار و ۳۹۴ دستگاه رسیده است. اطلاعات نشان داد که ثبت نام خودرو در آلمان، ایتالیا و فرانسه به شدت کاهش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد، گروه خودروسازی فولکس واگن در ماه آگوست، ۲۴.۲ درصد کاهش، رنو و گروه پژو-سیتروئن نیز به ترتیب ۲۴.۱ و ۵۶.۸ داشتند. درحالی که گروه خودروسازی ب ام و ۶.۳ درصد رشد را ثبت کردند، اما رقیب آن‌ها یعنی دایملر-مرسدس بنز ۱۷ درصد کاهش فروش داشتند.

شیوع کرونا، علاوه بر تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو در اروپا، منجربه کاهش یک سومی فروش در هشت ماه اول سال شده است.

کد خبر: ۴۲٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha