۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
ترخیص ۴.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه
قیمت های نجومی با ۱.۳ میلیون گوشی بیشتر

ترخیص ۴.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه

لطیفی، سخنگوی گمرک از ترخیص حدود ۴ و نیم میلیون دستگاه تلفن همراه از ابتدای سال تا ۲۵ شهریور خبر داد. وی همچنین از واردات بیش از یک میلیون ۳۲۷ هزار گوشی بیشتر در مقایسه با سال قبل خبر داده در حالی که قیمت تلفن های همراه در ماه های اخیر به طرز غیر معقولی افزایش یافته است.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: میزان گوشی تلفن همراه ترخیص شده از گمرک، از ابتدای سال ۹۹ تا ۲۵ شهریور، ۴ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۶۳ دستگاه بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی از لحاظ تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ارزش دلاری گوشی‌های تلفن همراه ترخیص شده تا ۲۵ شهریور، ۷۳۶ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۸۸۰ دلار بوده است که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد رشد داشته که با ۱۸۳۲ فقره اظهار نامه گمرکی ترخیص شده است.

لطیفی با بیان اینکه میزان واردات موبایل در نیمه نخست امسال به نسبت مدت زمان مشابه در سال ۹۹ رشد چشم گیری داشته است، گفت: در مدت زمان ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ شهریور سال گذشته ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۵۹ دستگاه تلفن همراه به ارزش ۳۰۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۸۲۲ دلار از گمرک ترخیص شده بود و امسال در همین بازه زمانی ۴ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۶۳ دستگاه تلفن همراه ترخیص شده که یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۰۴ دستگاه بیشتر ازسال گذشته بوده است.

کد خبر: ۴۲٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha