۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
ضرورت توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی در کنار فعالیت‌های معدنی
در جلسه کمیته فنی شورای معادن آذربایجان شرقی عنوان شد؛

ضرورت توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی در کنار فعالیت‌های معدنی

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی در کنار فعالیت‌های معدنی، گفت: ایفای تعهدات اجتماعی مجتمع مس سونگون در دستور کار شورای معادن استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جهانگیری عصر امروز در جلسه کمیته فنی شورای معادن استان که در مجتمع مس سونگون ورزقان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای این مجتمع در سطح کشور و فرصت‌هایی که این معدن در حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده نصیب استان کرده است، گفت: با توجه به ذخیره قابل توجه معدن مس سونگون، شهرستان ورزقان و استان آذربایجان شرقی باید بیش از پیش از مزایای فعالیت این معدن بهره‌مند شوند.

وی با ضروری دانستن اجرای طرح‌های توسعه معدن مس سونگون، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این معدن، باید در کنار فعالیت‌های معدنی توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی موجود منطقه داشت که در این راستا مجتمع مس سونگون باید همانند همیشه طرح‌های فنی را با هماهنگی دستگاه‌های متولی امر پیش ببرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه طرح‌های فنی و اقتصادی و مسائل زیست محیطی در اجرای طرح های توسعه سونگون باید مد نظر مدیران دستگاه‌های متولی باشد، اظهار داشت: جنگل‌کاری مس سونگون در محدوده فعالیت خود، درصد بهره‌مندی و قابل هزینه حقوق دولتی معدن در منطقه و ایفای تعهدات اجتماعی این مجتمع نظیر سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در دستور کار جلسه آتی شورای معادن استان خواهد بود.

مس سونگون ظرفیت خوبی برای توسعه استان است
فرماندار ورزقان نیز در این جلسه مس سونگون را ظرفیت خوبی برای توسعه منطقه و استان دانست و گفت: دستگاه‌های متولی امر مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی باید کنار دغدغه مسائل زیست محیطی به اجرای فعالیت‌های اقتصادی مس سونگون کمک کنند.

محمدباقر خانی با اشاره به اینکه ورزقان شهرستانی با توانمندی‌های بی‌نظیر معدنی است، گفت: این معادن در مناطق بکر، زیبا و جنگلی شهرستان واقع شده‌اند که در این شرایط برای بهره‌برداری از این معادن می‌توان با تکنولوژی به‌روز و انجام برخی هزینه‌ها خسارت را به حداقل کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مجتمع مس سونگون برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و جنگلی موجود در منطقه بهره جست، خواستار ایجاد سایت اطفای حریق جنگل و مرتع توسط مجتمع مس سونگون در این شهرستان با هدف مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های ارسباران شد.

پیش‌ از این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی استان از بخش‌های مختلف مجتمع مس سونگون ازجمله سد باطله زرین‌کاب، پروژه احداث هیپ لیچینگ و محل موردنظر برای اجرای سنگ‌شکن فازهای ۳ و ۴ بازدید کرد.

کد خبر: ۴۲٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha