۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۹
وزارت کنترل بازار خودرو بدون وزیر است؛ دولت نظارتی بر بازار ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازار

وزارت کنترل بازار خودرو بدون وزیر است؛ دولت نظارتی بر بازار ندارد

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای تعیین کننده قیمت خودرو انسجام و قاطعیت لازم را در آنالیز درست قیمت خودرو داشته باشند.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نابه سامانی حوزه خودرو در کشور گفت: افزایش میلیونی قیمت خودرو به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: شرایط فعلی بازار خودرو نشان می دهد که این بازار رها شده و کنترل و مدیریت آن از دست دولت خارج شده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: البته ما در شرایطی شاهد افزایش قیمت خودرو در کشور هستیم که وزراتخانه ای که باید امور مربوط به خودروسازی را رصد و مدیریت کند فعلا بدون وزیر مانده است. این جای تعجب دارد که  چرا دولت در این زمینه اقدام لازم را انجام نمی دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی در کشور باید متحول شود، بیان داشت: این تحول باید منجر به  تغییرات در نظام ساختاری خودروسازی شود.

کوچکی نژاد تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید در خودروسازی دچار تحول شود، تغییرات در نظام توزیع خودرو است که باید به برخی از نابه سامانی ها در این بخش پایان دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین باید نهادهای تعیین کننده قیمت خودرو انسجام و قاطعیت لازم را در آنالیز درست قیمت خودرو داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: نهادهای تعیین کننده قیمت خودرو باید به نحوی در کنار هم قرار گیرند که نه تولید کننده و نه مصرف کننده متضرر نشود و رضایت حداقلی در این بخش ایجاد شود.

کد خبر: ۴۲٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha