۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
برخورد با گرانفروشی و احتکار در اولویت بازرسی ها
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد

برخورد با گرانفروشی و احتکار در اولویت بازرسی ها

احمدی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تمرکز بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها بر بازار کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سیدجواد احمدی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: براساس اولویت بندی انجام شده از سوی این سازمان در خصوص اولویتهای بازرسی، بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استان ها، تمام ظرفیت خود را برای رصد وضعیت عرضه و قیمت اقلام کالایی مورد نیاز و ضروری مردم شامل شکر بسته بندی، مرغ و تخم مرغ، تایر سبک و سنگین، محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق و همچنین سیمان متمرکز نموده است.

وی اضافه کرد: این طرح نظارتی با همکاری و تعامل با دیگر دستگاههای اجرایی ذیربط و نیز بازرسان اتاق اصناف مشمول فرآیند تامین و توزیع کالاها است.

احمدی با تاکید بر اینکه بازرسان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تخلف گرانفروشی و نیز احتکار به‌کار گرفته و اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو و فرصت طلب را نمی‌دهند اضافه کرد: به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به ویژه در خصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با انجام اقدامات نظارتی و بازرسی و انجام گشت‌های متعدد، مانع از هرگونه گران فروشی و سوءاستفاده برخی از سودجویان خواهند شد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت تصریح کرد: عدم رعایت قیمتهای مصوب به هر بهانه ای مصداق تخلف گرانفروشی موضوع ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی محسوب شده و مسئولیت آن متوجه واحد خاطی خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق روش‌های مراجعه حضوری، مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات و نیز سایت www.۱۲۴.ir اعلام تا در سریع‌ترین زمان ممکن به گزارش آنها رسیدگی لازم صورت پذیرد.

کد خبر: ۴۲٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha