۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
شناسایی ۱۸۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرز
فرمانده یگان حفاظت از اراضی البرز خبر داد

شناسایی ۱۸۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرز

کرج- موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز از شناسایی ۱۸۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: ۴۸۵ هزار متر از اراضی تصرف شده آزادسازی و به عرصه کشاورزی بازگشت.

سرهنگ سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۹۸ مورد دیوار کشی، ۴۷ مورد محوطه سازی، ۲۳ مورد دپوی مصالح، شش مورد بنای احداث شده، سه مورد استخر و سه مورد آلاچیق بوده است.

موسوی اظهار کرد: در دو عملیات برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز توسط مدیریت های جهاد کشاورزی کرج و ساوجبلاغ در دو روز متوالی ۲۵ و ۲۶ شهریور نسبت به قلع و قمع بناهای غیر قانونی در اراضی اقدام و ۴۸ هکتار از اراضی مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی و آزاد سازی شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز با اشاره به اینکه شناسایی های انجام شده از طریق سامانه ۱۳۱، بازرسی های میدانی و همچنین اطلاع رسانی شهروندان بوده است، افزود: با اخذ مجوزهای قضایی و با حضور نمایندگان دادستانی و نیروی انتظامی، اقدام به تخریب باغات و اراضی که توسط افراد فرصت طلب و سودجو تصرف شده بود کرده و در مجموع ۴۸۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد و به چرخه کشاورزی بر می گردد.

موسوی افزود: اقدامات انجام شده در راستای اجرای قوانین حفظ کاربری اراضی باغ و کشاورزی و تبصره ۲ از ماده ۱۰ این قانون بوده که در مناطق محمد شهر، شهرستان کرج، خیابانهای آب و خاک و ثناجو و بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ منطقه سعید آباد به اجرا در آمده است.

وی تاکید کرد: به موجب قوانین حفظ کاربری اراضی هر گونه احداث بنا و یا دیوارکشی و سایر رفتارهایی که موجب خرد شدن و از بین رفتن اراضی کشاورزی شود جرم محسوب و با این موارد برخورد می شود مگر آنکه در مواردی دارای مجوز از کمیسیون تغییر کاربری تبصره ۱ از ماده ۱ قانون حفظ کاربری و طرح توجیهی وابسته به حفظ و ارتقای امنیت غذایی در جامعه بوده باشد.

کد خبر: ۴۲٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha